נשיא המדינה, יצחק הרצוג, שוחח היום (שישי) עם נשיא טורקיה, רג׳יפ טאיפ ארדואן, זאת לרגל חידוש הייצוג הדיפלומטי המלא בין המדינות, החזרת השגרירים והקונסולים הכלליים וחידוש הטיסות הישראליות לטורקיה. מלשכת הנשיא נמסר כי שני הנשיאים בירכו על המהלך והביעו תקווה להתפתחות היחסים בכל התחומים.

ברק רביד מעריך: אלו הסיבות שדחפו את טורקיה לנרמל את היחסים עם ישראל

"רואים תמונה אחרת לגמרי": המומחה מסביר מדוע נורמלו היחסים עם טורקיה

בנוסף, נשיא טורקיה הודה לנשיא המדינה על מאמציו המשמעותיים לקידום היחסים בין המדינות מאז כניסתו לתפקיד. כמו כן, השניים שוחחו על נושאים בילטרליים שונים ונשיא המדינה בירך את נשיא טורקיה על תרומתו המכרעת להסכם הוצאת החיטה מאוקראינה ועל פגישותיו האחרונות עם נשיא רוסיה ונשיא אוקראינה.

כזכור, ביום רביעי האחרון, הודיעו ישראל וטורקיה על נרמול היחסים ביניהן, זאת בעקבות שיחה שקיימו ראש הממשלה יאיר לפיד ונשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן. במסגרת נרמול היחסים, המדינות יחזירו את השגרירים ואת הקונסולים הכלליים בשתי המדינות. כמו כן, טיסות ישראליות לטורקיה ישובו לפעול החל מהחודש הבא. 

מטעם ארמון הנשיאות הטורקי נמסר כי "הנשיא ארדואן הביע את תמיכתו בקידום היחסים, במסגרת שסוכמה במהלך ביקורו של הנשיא יצחק הרצוג בטורקיה. באשר להחלטה שהתקבלה היום למנות שגרירים, הנשיא ארדואן אמר שצעדים אלו ייקנטו בהקדם. הנשיא ארדואן אמר כי הוא תומך בשיתוף הפעולה והדיאלוג בין שתי המדינות על בסיס כבוד הדדי".

 היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, מסר כי הוא מברך על חידוש היחסים המלאים בין ישראל לטורקיה. כמו כן, הוסיף סאליבן כי חידוש היחסים הוא "התפתחות חשובה".