ראש השב"כ רונן בר ביקר היום (ראשון) במצרים ונפגש עם ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל - כך אמרו בכירים ישראלים. הביקור מגיע על רקע מתיחות מול מצרים מאז סיום המבצע האחרון בעזה. מקורות המעורים בפרטים מסרו לרשת אל ערבייה כי קהיר מחפשת הסכם שיבטיח את המשך הפסקת האש בין ישראל לארגוני הטרור ברצועה. 

לדברי המקורות, ראש המודיעין המצרי ביטל את ביקורו בישראל. כזכור, על פי דיווחים בכלי תקשורת ערבים משלחת ביטחונית מצרית רמת דרג צפויה לבקר בישראל ובעזה על מנת לדון בייצוב הפסקת האש שלאחר מבצע "עלות השחר" ובעניינם של האסירים חליל עואודה וראש הג'יהאד האסלאמי בשומרון, בסאם א-סעדי.

"המצרים מעוניינים מאוד לפעול בעניין עואודה ואל-סעדי ולסיים את סאגה על מנת שהלחימה לא תתחדש שוב, לאור המשך האיומים של הג'יהאד האסלאמי והרצון שלו לקיים את ההסכמות שהושגו בשיחות הפסקת האש", מסרו מקורות פלסטינים לעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד". דאוד שהאב, חבר הנהגת ארגון הג'יהאד האסלאמי, אישר לאל-ערבי אל-ג'דיד כי תנועתו נמצאת ב"תקשורת רציפה עם המצרים" בנוגע למצבו של עואודה". 

עבאס כאמל עם הנשיא א-סיסי (צילום: רויטרס)
עבאס כאמל עם הנשיא א-סיסי (צילום: רויטרס)

כמו כן, ביקורו של בר במצרים נועד להפיג את המתח בין המדינות. המצרים כעסו על כך שמיד לאחר הפסקת האש שהושגה בעזה, ביצעה ישראל מבצע מעצרים ביהודה ושומרון, במהלכו נהרגו כמה מחבלים בשכם. 

בכיר מצרי אמר לעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי "יש ניסיון להקל על האווירה המתוחה בין שני הצדדים, בעקבות המבוכה שגרמה ירושלים לקהיר, לאחר שדחה את התחייבויות הסכם הפסקת האש עם הג'יהאד האסלאמי. בקביל קיוו שישראל תשחרר את שני האסירים". כמו כן, לדבריו בר צפוי "לתדרך גם את ראש המודיעין המצרי על הממצאים האחרונים בנוגע למאמצי החיפוש אחר את קבר האחים בו נקברו כ-20 חיילים מצרים, שנהרגו ב-1967 ליד ירושלים".

יומיים לאחר הפסקת האש בעזה, כוחות ימ"מ וצה"ל חיסלו בשכם מחבל הג'יהאד האסלאמי המבוקש, איברהים אל נאבולסי בן ה-18. כוחות הביטחון ניסו לעצור את המחבל, שחולייתו חוסלה בפברואר האחרון, אך במקום התפתחו חילופי אש עם פלסטינים. מלבד נאבולסי נהרגו שני מחבלים נוספים מאש צה"ל. הסהר האדום דיווח על כ-70 פצועים.

כוחות הביטחון ניסו לעצור את פעיל ארגון הטרור כבר בעבר, אך הוא חמק, ומאז מתנהל אחריו מצוד. הלוחמים כיתרו את ביתו, השתמשו בשיטת "סיר לחץ", כדי להוציא אותו מהמבנה. בשיטה, הלוחמים מתחילים בכריזות למבוקשים להסגיר את עצמם, ואז מדרדרים את האמצעים שבהם משתמשים כדי להוציא את המבוקש מהמבנה. בתגובה, פתח המחבל באש לעבר כוחות הביטחון, וחמושים נוספים הגיעו לסייע לו. הכוחות השיבו בירי, וגם השתמשו בטילי כתף.