שר הביטחון בני גנץ שוחח הבוקר (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס למתיחות סביב סוגיית אסדת כריש. "מדינת ישראל הודיעה שהיא תגן על נכסיה, והיא מוכנה להגיע להסכמות עם הממשל בלבנון", הצהיר.

לפיד וגנץ תומכים בהמשך הלחץ האלים בגדה. זה לא יעבוד | רן אדליסט

סקר מעריב: כמה מנדטים מקבל בן גביר לבד, והאם איזנקוט תרם לגנץ וסער?

גנץ הבהיר כי הוא מאמין שבהמשך יעמדו שם שתי עמדות - "אחת בצד שלנו ואחת בצד שלהם", אך הדגיש כי הוא מקווה שזה לא יוביל לסבב של לחימה: "זה יכול להוביל לתגובה ולהתפתח ליום קרב, מקווה שלא נגיע לזה".

שר הביטחון התייחס גם למתיחות עם מצרים לאחר המבצע "עלות השחר", ובכך גם לביקור ראש השב"כ רונן בר במדינה. "יש לנו קשר רצוף עם המצרים כל הזמן, ובשנתיים האחרונות יש עליות וירידות. בימים האחרונים הייתה ירידה קלה ביחסים ומסדרים את זה מחדש, עצם העובדה שנפגשים עם ר' השב"כ זה סימן טוב", אמר.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

כשנשאל האם ישראל מתכוונת לשחרר את ראש הג'יהאד בג'נין, השיב: "אין לנו מחוייבות לשחרר. אנחנו לא עוצרים אנשים בשל זהותם הפוליטית, אלא בשל מצב ביטחוני. לא הבטחנו לשחרר את האסירים - היה דיבור שיהיה דיבור, לא סוכם סיכום שלא עמדנו בו".

בהמשך, השיב גנץ לשאלה האם יש מקום לבירה פלסטינית בירושלים, וטען כי "ירושלים היא בירתה של ישראל כך היה וכך יהיה, ואני לא רואה איך אנחנו מגיעים בשנים הקרובות להסדר קבוע. צריך לפעול לצמצום הסכסוך ולהימנע ממדינה דו-לאומית שזה אף אחד לא רוצה".

בסאם א-סעדי מנהיג הג'יהאד האיסלאמי בג'נין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בסאם א-סעדי מנהיג הג'יהאד האיסלאמי בג'נין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בעניין ההתקדמות בין המערב לאיראן על גיבוש הסכם גרעין, הבהיר: "יש בהסכם הרבה חורים הן בתחום ההעשרה הן בתחום הפיתוח, הן בתחום ייצור הנשק, הן בתחום המוביליות, הן בסד הזמנים והן בכמות המשאבים הגדולה שתיכנס לאיראן. לכן אנחנו נגד ההסכם".

"ישראל תצטרך לעשות עם עצמה דיון, איך חיים במציאות הסכמית, ותצטרך לוודא שהתשובות שיש לה יילכו ויתפתחו על מנת שניתן יהיה להפעיל אותן בתנאים כאלה ואחרים אם וכאשר יעלה הצורך, ולדעת להגן על עצמנו בעצמנו. צריך את האופציה ההתקפית למעלה הדרך", הוסיף.

בסיום דבריו, התייחס שר הביטחון להליך בחירת הרמטכ"ל הבא של ישראל שעורר סערה, ואמר כי ההחלטה תתפרסם בקרוב: "אל תחכו עוד הרבה זמן".