מתיחות מול לבנון: האלוף במיל' אייל בן ראובן, שוחח היום (שני) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM והתייחס לאיומים מצד מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, לפיהם ארגונו יגיב בהתאם במידה ולא ייחתם הסכם על תיחום הגבולות הימיים בין המדינות

"יכול להתפתח ליום קרב": גנץ באזהרה חמורה בצל המתיחות עם לבנון

פרשן בכיר טוען: ההתחממות מול חיזבאללה - החמורה מאז מלחמת לבנון השנייה

לדבריו, "נסראללה מאוד מאוד לא היה רוצה להיכנס לעימות מלא עם צה"ל. הוא יודע שהקהל הלבנוני עלול לא לסלוח לו על עוד מעשה פזיזות שיביא את צה"ל על לבנון".

עוד טען כי לדעתו, "נסראללה משתמש בסוגיית אסדות הגז לצרכיו הפוליטיים בלבנון והמצב שלו מאוד מאוד קשה. חיזבאללה הוא ארגון צבאי פוליטי שזכות הקיום שלו היא השמירה על האינטרס הלבנוני מול ישראל, וכאשר הכלכלה הלבנונית, כמו המדינה הלבנונית בכלל, במשבר נוראי והוא מואשם במשבר הזה - סיפור הגז הזה בא לו כמו קרש הצלה כמעט והוא משתמש בזה".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

על תגובת ישראל לאיומים, השיב: "למרות שיש עניין של הרתעה, אנחנו לא רוצים מלחמה עם לבנון היום. גם איראן, האב הרוחני של חיזבאללה, מאוד מאוד לא רוצה עימות כולל עם ישראל, כי הוא רוצה לשמור את חיזבאללה לימים שיהיו נוחים לו וטובים לו, למול האיום שלנו על תקיפה באיראן". 

לטענתו, כולם רוצים לפתור את הבעיה הזאת בלי להיכנס פה לאיזה עימות חוץ מנסראללה. "אני מניח שנראה בזמן הקרוב התקדמות בהסכם ואני חושב שלא צריך יותר מדי להתרגש מזה, חוץ מצה"ל שצריך להיות מוכן, כי כאשר משחקים על משחק סף, אז אנחנו יודעים שזה חבל כזה שאפשר להתגלגל ממנו ימינה-שמאלה, גם מבלי שתכננת".

בהמשך, ראובן מתח ביקורת על המצב בצפון הארץ, ואמר: "בצפון יש היום הגירה שלילית של יהודים, נוצר שם מצב דמוגרפי לא סביר. יש שם מספרים הזויים של 15% יהודים בלב הגליל. מדינת ישראל צריכה לטפל בזה מהרבה סיבות, אבל גם מהפן הביטחוני, כי סיטואציה כזאת של מיעוט במדינה, אבל שהוא רוב במרחב גיאוגרפי, הוא יכול להביא עלינו כל מיני צרות עתידיות".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM