סוכנות הביון האמריקאית (CIA) לא הצליחה לאמת את הטענות הישראליות שסיווגה שישה ארגונים פלסטיניים כארגוני טרור, כך דווח היום (שני) ב"גרדיאן" הבריטי. על פי הדיווח, גורם ששוחח עם העיתון טען כי הדוח החשאי שגובש ב-CIA לא מעלה האשמות כלפי אותם ארגונים. 

כזכור, בחודש אוקטובור האחרון הכריזה ישראל על שישה ארגונים אזרחיים ביהודה ושומרון כארגוני טרור. מדובר בארגונים ועדת הנשים, המוסד המשפטי "אלצ'מיר", מוסד המחקר "ביסאן", ארגון "אלחק", התנועה העולמית להגנה על ילדים - סניף פלסטין (DCI-P) וועדת הפעילות החקלאית (UAWC). ארגונים אלה הינם חלק מרשת ארגונים הפועלים בכיסוי בזירה הבינלאומית מטעם החזית העממית, על מנת לתמוך בפעילותו ולקדם את מטרותיו. 

בסמוך להחלטה, דובר משרד החוץ האמריקאי נד פרייס התייחס לדברים וטען כי ארה"ב תדרוש מישראל הבהרות בעניין ההכרזה הזו. "נבקש מממשלת ישראל הבהרות לגבי הבסיס להכרזה על שישה ארגונים אזרחיים פלסטינים כארגוני טרור. ישראל לא נתנה לארה"ב אזהרה מוקדמת על המהלך הזה. אנחנו חושבים שכבוד לזכויות אדם זה עיקרון חשוב", אמר. 

בשבוע שעבר, שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל מאלכי, הודיע כי בכוונתם לגבש רשימה של ארגונים ישראליים במטרה להגדירם כארגוני טרור. אל-מאלכי הוסיף בריאיון לרדיו פלסטיני כי ישנה במקביל מתבצעת עבודה להשלמת ההליכים המשפטיים וגיוס תמיכה בינלאומית כדי לסווג אותם כארגוני טרור ולדרוש מהקהילה הבינלאומית לא לפעול איתם. "אנו מתכוונים להכניס ארגונים ישראליים לרשימת ארגוני הטרור, וזאת במסגרת הצעדים שעליהם עובדת ההנהגה בתגובה לפשעים נגד עמנו", אמר.