פרסום ראשון: הבוקר (שלישי) בישיבת ההנהלה במשרד האוצר התייחס השר אביגדור ליברמן למשבר עובדי ההוראה ובעיקר, לפן הפוליטי ההולך ומתחזק לדעתו. "לצערי כל האירוע של הסכם השכר המתגבש עם ארגוני המורים הופך יותר ויותר לאירוע פוליטי", אמר.

הרבה מעבר לדרישות כספיות: אלו הסיבות העיקריות להתפטרות המורים

איך פותרים את משבר החינוך? הפתרונות שמציעים אלו שהיו שם

"אני שומע פתאום את עמיתי לממשלה ממהרים להיכנס לנושא. מבחינתי הדיון בנושא חייב להישאר אך ורק במישור המקצועי, ורק גורם אחד ינהל את המו"מ, הממונה על השכר. הייתי מצפה מכל ראשי המפלגות והשרים לתת גיבוי מוחלט לשר האוצר ולמשרד האוצר בעמדה הזו", הוסיף.

לטענתו, פוליטיקאים שנכנסים לנושא כה רגיש חודשיים לפני בחירות רק גורמים לארגוני המורים להקשיח את עמדותיהם, להבין כי הממשלה תיכנע ובמצב זה המו"מ הופך למהלך ללא תכלית. "מבחינתי כל ניסיון לקבל החלטות בתקופת בחירות מעל ראשם של הדרג המקצועי במשרד האוצר, הוא התערבות פוליטית בלתי חוקית בעליל, והנחייתי לדרג המקצועי היא לא לקבל, לא לחתום ולא להיות חלק מהחלטות מהסוג הזה", ציין.

"באופן כללי, כדאי שמי שמנהל מו״מ מהסוג הזה יהיה בעל ניסיון ועצבים חזקים ומי שירצה לכפות הכרעות פוליטיות על הדרג המקצועי, יצטרך לפני זה לפטר את שר האוצר", סיכם. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

יאיר לפיד, אביגדור ליברמן (צילום: מתוך פייסבוק)
יאיר לפיד, אביגדור ליברמן (צילום: מתוך פייסבוק)

את הדברים אמר ליברמן ברקע העקיצה המרומזת ששלח לו ראש הממשלה יאיר לפיד אתמול, כאשר בסרטון שהעלה לפיד, התייחס לשיח שמתנהל כלפי המורים הוותיקים במערכת. 

"אני לא אוהב את הדרך שבה מדברים על המורים הוותיקים במשא ומתן הזה. המורים הוותיקים הם אנשים שחינכו פה דורות של תלמידים, שהפקדנו בידיהם את הילדים שלנו", ציין ראש הממשלה. עוד הוסיף, כי "החברה הישראלית צריכה לשאת אותם על כפיים. הם לא נטל על המערכת, הם עמוד התווך. אנשים שהקדישו את חייהם לחינוך, אין דבר יפה מזה". 

ראש הממשלה לפיד. באדיבות דוברות לשכת רה"מ

עוד אתמול, שר הביטחון בני גנץ שלח מכתב לראש הממשלה ודרש ממנו לכנס את הממשלה, על מנת לדון במשבר במשא ומתן בין אנשי משרד האוצר להסתדרות המורים: "המשא ומתן מתנהל מזה חודשים, וטרם הושגו הסכמות. ממשלת ישראל על כל חבריה מחויבת להעמיד את חינוך הילדים בראש סדר העדיפויות. אחריותנו כחברי הממשלה לדאוג לפתיחת שנת הלימודים תוך הבטחת מערכת חינוך איכותית ומקצועית. לפיכך, אני פונה אליך לכנס ישיבת ממשלה כבר מחר. חינוך ילדינו - חשוב כביטחון אזרחינו".