ניצחון חלקי לליכוד: ועדת הבחירות המרכזית קיבלה היום (רביעי) בחלקה את העתירה שהוגשה על ידי הליכוד נגד יאיר לפיד ובני גנץ נגד "השימוש הפוליטי שעשו בחיילי צה"ל" והורתה להם להסיר פוסטים עם תמונות חיילים.

הליכוד נגד ראש הממשלה ויש עתיד: "רקמו תוכנית לשעבד את נכסי המדינה"

בהעתירה שהוגשה על ידי הליכוד נכתב כי "במבצע הצבאי האחרון ברצועת עזה הפרו לפיד וגנץ את האיסורים על שימוש בנכסים ציבוריים בקשר עם תעמולת בחירות ועל שימוש בצה״ל בתעמולת בחירות. העתירות עוסקות בתמונות שצולמו בשלושה אירועים שונים ופורסמו בדפי הרשתות החברתיות הפרטים,  כמו גם בדפים הרשמיים של משרד ראש הממשלה ומשרד הביטחון".

כאמור, ועדת הבחירות המרכזית בראשות השופט יצחק עמית קיבלה את העתירה וטענה כי "חשבונותיהם הפרטיים של המשיבים מזוהים עמם או עם מפלגותיהם באופן אישי, והפרסומים בחשבונות אלה, לא נועדו להעברת מסרים חדשותיים ורשמיים אלא גם מסרים פוליטיים. אמנם, במקרה דנן, תוכן הפרסומים הוא בעל אופי אינפורמטיבי-חדשותי בנסיבות של מבצע צבאי, אך כאמור, גם מקרים גבוליים יש לדון לחומרה. משהופיעו הפרסומים בחשבונות הרשמיים, ואף הופצו לגופי התקשורת השונים, באה התכלית האינפורמטיבית וההרתעתית על סיפוקה".

עם זאת, נכתב כי "לא כך לגבי הפרסום הנוסף בחשבונות המפלגתיים והפרטיים של המשיבים, שאינו נופל בגדר החריגים המצומצמים המצדיקים פרסומים אלו בחשבונות הפרטיים של המשיבים".

בעקבות כך הורתה להם להסיר באופן מיידי את הפרסומים בכל סוג של מדיה. כמו כן, גנץ ומפלגות חוסן לישראל ויש עתיד נקנסו בסך של 5,000 ש"ח כל אחד.