על רקע הסכם הגרעין המתגבש בין הרפובליקה האסלאמית של איראן למעצמות המערב, ראש האופוזיציה, חבר הכנסת בנימין נתניהו, כינס הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים. זאת, לאחר שהתראיין במהלך היום במספר ערוצי תקשורת בינלאומיים, וביניהם FOX NEWS האמריקאי וערוץ 
"אל-ערביה" האמריתית.

בפתח דבריו, אמר נתניהו: "ההסכם נותן כסף ענק לטרור ולתוקפנות איראנית. סכומים שאי אפשר לדמיין בכלל. שנית, הוא נותן לאיראן מערך של צנטריפוגות על, יש להם כרגע 5,000 ופה הם מקבלים תוך שנתיים עוד 3,500 עם פי עשרה יכולת עד פי עשרים. זו הכפלה אדירה של היכולת של איראן, ושל המרכיב החשוב ביותר להעשרה גרעינית".

"איראן בעצם הופכת להיות חסינה למתקפה של אלו שחתמו על ההסכם, הם בעצם מתחייבים שהם יכולים להתקדם עם הגרעין ולהיות חסינים להתקפה. מה אין בהסכם? דרישה להפסקת התוקפנות האיראנית, דרישה להפסקת הפיתוח של טילים בליסטיים הנושאים את החומר הגרעיני, שום דבר - לא נכנסים לקרביים של פיתוח הנשק הגרעיני. בהסכם אין שום התייחסות. לא לטילים, לא לנשק הגרעיני ואין פיקוח בינלאומי. זה הסכם גרוע שמאפשר לאיראן לקבל הכל ולא לתת כלום - הדבר הזה מסכן את כולנו. נשק גרעיני לא מבדיל בין שמאל לימין, דתיים וחילוניים, הוא מאיים על כולנו".

בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים על רקע הסכם הגרעין עם איראן (צילום: אבשלום ששוני)
בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים על רקע הסכם הגרעין עם איראן (צילום: אבשלום ששוני)

לדבריו של נתניהו, "ההסכם הנוכחי הוא גרוע פי כמה מההסכם הקודם. לא משום שהוא היה טוב, אפילו אובמה הודה שההסכם הגרעין יאפשר לאיראן להגיע לזמן פריצה לנשק גרעיני שהוא קרוב לאפס. ההסכם הזה היה כל כך גרוע שאני נדרשתי כראש ממשלה לעשות צעדים בלי קונבנציונליים כי עמדנו בפני סכנה קיומית. הלכתי לקונגרס האמריקאי, הלכתי לאו"ם, פעלנו בצורה של צעדים אחרים - כל הדברים האלו סייעו ליצור את התמיכה והרקע הציבורי לעשות פעולות רבות מבצעיות, כפי שאמר איזנקוט - ללא פעולות ישראל איראן הייתה גרעינית כבר לפני שבע שנים".

כמ כן, ראש האופיזציה ציין כי "הייתה פעולה מדינית שהובילה להחלטה המכריעה של ארה"ב לפרוש מהסכם הגרעין. השילוב של סנקציות משתקות יחד עם איום צבאי ישיר אלו הדברים היחידים שיעצרו, הסכמים לא עוצרים את תוכנית הגרעין. הם לא עצרו את התוכנית של סוריה, של עיראק, וגם לא של קדאפי - הדבר היחיד שעצר אותם הוא או האיום בפעולה צבאית או פעולה צבאית".

מוקדם יותר, שר הביטחון בני גנץ התייחס להסכם הגרעין המסתמן, אמר כי "הסכם שלא יחזיר את היכולות של איראן שנים אחורה, וישאיר אותה מוגבלת לשנים ארוכות קדימה – הוא הסכם שיפגע בביטחון העולמי והאזורי". זאת, על רקע דבריו של גורם מדיני בכיר שתקף את התנהלות ארה"ב, ואמר כי "הם הבטיחו הסכם חזק לטווח ארוך, אך הוא לא חזק יותר מההסכם הקודם".

שר הביטחון בני גנץ והרמטכ''ל, רא''ל אביב כוכבי, בביקור בנגב (צילום: דובר צה''ל)
שר הביטחון בני גנץ והרמטכ''ל, רא''ל אביב כוכבי, בביקור בנגב (צילום: דובר צה''ל)

כמו כן, ראש הממשלה, יאיר לפיד, העניק תדרוך לעיתונאים זרים, ותקף את הסכם הגרעין המסתמן: "מה שמונח כרגע על השולחן הוא הסכם רע, שייתן לאיראן 100 מיליארד דולר לשנה, הכסף הזה לא יבנה בתי ספר ולא בתי חולים. אלה 100 מיליארד דולר לשנה שיישמשו לערעור היציבות במזרח התיכון והפצת טרור ברחבי העולם".

"הכסף הזה יממן את משמרות המהפכה וכוחות הבסיג' שמדכאים את העם האיראני, הוא יממן עוד התקפות על בסיסים אמריקאים במזרח התיכון, ישמש לחיזוק החיזבאללה, החמאס והג'יהאד האסלאמי, זה כסף בדיוק לאותם אנשים שמנסים לרצוח סופרים והוגי דעות בניו יורק, וכמובן ישמש לחיזוק תכנית הגרעין", הוסיף.