במטה לביטחון לאומי עובדים בימים האחרונים לתיאום שיחה בין הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן לראש הממשלה יאיר לפיד ברקע ההתקדמות במשא ומתן להסכם הגרעין עם איראן, כך דווח הערב (רביעי) ב'חדשות 13'. 

על פי הדיווח, השיחה טרם נערכה בעוד התשובה האמריקאית לדחייה היא כי "הנשיא בחופשה". עוד צויין כי גם שר הביטחון בני גנץ שימריא לוושינגטון לא צפוי להיפגש עם מזכיר ההגנה של ארצות הברית לויד אוסטין, משום שזה נמצא מחוץ לעיר. כמו כן, גורם מדיני מסר לחדשות 13 כי "הפערים עם האמריקאים גדולים מאוד". 

מוקדם יותר היום, ארצות הברית הגיבה להערות של איראן על הטיוטה הסופית של הסכם הגרעין בין טהרן למעצמות, כך עדכן דובר מחלקת המדינה נד פרייס. 

שיחות הגרעין בווינה (צילום: רויטרס)
שיחות הגרעין בווינה (צילום: רויטרס)

"קיבלנו את הערות של איראן על הטקסט הסופי שהוצע על ידי האיחוד האירופי, וכן סיימו לעבור על ההערות הללו", אמר פרייס וציין כי האמריקאי שלחו תגובה על הטיוטה הסופית לאיחוד האירופי. 

כמו כן, משרד החוץ האיראני מסר כי טהרן קיבלה את התגובה האמריקאית להערות בנוגע להסכם הגרעין, והתחילה ללמוד אותן. "נודיע לרכז האירופי על עמדתנו", צוין.

ברשת אל-ערביה דווח כי האמריקאים דחו את כל התנאים הנוספים שדרשה טהרן, וכן הדגישו כי העשרת האורניום של איראן לא תעלה על 4%. עוד דווח כי וושינגטון דרשה להסיר כל מגבלות איראניות על פקחים בינלאומיים.