הבית הלבן הבהיר הערב (רביעי) כי לא יסכים להתנות בין חזרה של איראן ליישום הסכם הגרעין לבין סגירת החקירות של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) בדבר הפעילות הגרעינית החשודה שלה.

דיווח: לפיד ביקש לתאם שיחה עם ביידן על הסכם הגרעין - זו הייתה תשובת האמריקאים

נתניהו על הסכם הגרעין: "אין שום התייחסות להפסקת התוקפנות האיראנית"

למה זה חשוב

  • ישראל הביעה חשש רב בימים האחרונים מכך שארצות הברית ושאר המעצמות יפעילו לחץ על הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לסגור את החקירות נגד איראן, כדי לאפשר את החזרה להסכם הגרעין.

מה הם אומרים

  • "הבהרנו לאיראנים בפומבי ובערוצים פרטיים כי הם חייבים לתת תשובות לשאלות של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. זו הדרך היחידה לתת מענה לדאגות לגבי אותם חשדות. העמדה הזו שלנו לא הולכת להשתנות", אמר ג'ון קירבי בכיר במועצה לביטחון לאומי בבית הלבן בתדרוך לכתבים.
  • קירבי אמר בתדרוך שקיים הבית הלבן כי ארצות הברית מחויבת לעצמאות ולמקצועיות של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית וכי איראן היא זו שצריכה להסביר את המקור לחלקיקי האורניום שנמצאו באתרים חשודים במדינה ולהבהיר היכן האורניום הזה נמצא היום.
  • בתדרוך לכתבים זרים מוקדם יותר היום אמר ראש הממשלה לפיד כי ההסכם המתגבש מסכן את עצמאות הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית ויוצר לחץ פוליטי לסגור את החקירות נגד איראן ללא השלמת חקירה מקצועית.