ראש הממשלה יאיר לפיד קיים היום (שני) פגישת עדכון ביטחוני עם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו בלשכת ראש הממשלה בירושלים. לפיד תידרך את נתניהו בנושא הסכם הגרעין עם איראן והפעילות המדינית והביטחונית שמובילה ישראל על מנת להשפיע בנושא, כמו גם בסוגיות ביטחון לאומי נוספות. 

ראש הממשלה לפיד מסר בפתח הפגישה: "בנושאים של בטחון לאומי אין בישראל אופוזיציה וקואליציה. ישראל חזקה ותפעל יחד כדי לשמור על האינטרסים הביטחוניים שלה מפני אלה שמנסים לפגוע בנו".

לאחר הפגישה, נתניהו מסר הצהרה לתקשורת בה תקף את לפיד - שהבהיר בתגובה: "אני לא מוכן להיכנס להתכתשות הזאת כי זה פוגע בביטחון ישראל. יש חשיבות רבה לעמדה ישראלית מאוחדת אל מול הניסיון של האיראנים להשיג נשק גרעיני. אני קורא ליו"ר האופוזיציה ולכולם לא לתת לשיקולים פוליטיים לפגוע בביטחון הלאומי שלנו".

בסביבת רה"מ לפיד תקפו את נתניהו על רקע הצהרתו שנתן בצאתו מפגישת העדכון: "מדובר בחוסר אחריות נורא. הוסבר לו כי מאוד חשוב להציג חזית ישראלית אחת - חוצת מחנות - בנושא הגרעין האיראני. בחדר הוא הסכים שזה חשוב, יצא ואמר ההיפך".

הקרב על התמונה: בלשכת נתניהו ביקשו שלא לצלם את הפגישה עם לפיד
נתניהו: "התעוררתם מאוחר מדי"; לפיד: "עדיין מתקנים את הנזק שגרמת"
נשיא איראן: לא נחזור להסכם הגרעין אם לא ייסגרו חקירות האורניום נגדנו

נתניהו אחרי הפגישה עם לפיד על ההסכם האיראני (צילום: דובר הליכוד)

כאמור, נתניהו מסר הצהרה לתקשורת בתום הפגישה בה תקף את רה"מ לפיד ואת שר הביטחון גנץ: "סיימתי עכשיו עדכון ביטחוני ולצערי יצאתי יותר מודאג שנכנסתי. אני רוצה להבהיר שאנחנו נתמוך בכל עמדה פומבית תקיפה נגד הסכם הגרעין המסוכן עם איראן".

"לצערי, אני לא רואה עמדה פומבית כזו, להפך. אני חושב שלפיד וגנץ בשנה האחרונה נרדמו בשמירה, בשנה הזו ממשל ביידן דוהר לעבר מה שראש המוסד אומר בצדק הוא הסכם גרוע מקודמו, אסון אסטרטגי למדינת ישראל. והם לא עושים כלום. הם היו צריכים להיפגש עם עשרות סנטורים, מאות חברי קונגרס, להופיע בעשרות תוכניות טלוויזיה בארה"ב כדי לייצר את הלחץ על ממשל ביידן לא לחתום על ההסכם הזה", טען. 

נתניהו המשיך: "כל הדברים האלו לא נעשים וכל שעה שעוברת שלא עושים את זה היא שעה מבוזבזת. אנחנו פעלנו אחרת והלחץ שהפעלנו בסופו של דבר הוציא את ארה"ב מההסכם. אבל עכשיו אין לחץ כזה. אז אני רוצה להעביר מסר ברור לאייתוללות באיראן: ב-1 בנובמבר נקים פה הנהגה חזקה ותקיפה שתבטיח שעם הסכם ובלי הסכם לעולם לא יהיה להם נשק גרעיני. זו ההתחייבות שלנו".

מיש עתיד נמסר בתגובה לדברים: "בנוסף לנזק האדיר שגרם במהלך כהונתו, ממשיך יו״ר האופוזיציה לחבל ולסכן את ביטחון אזרחי ישראל. בזמן שנתניהו ימשיך להפיק ולביים סרטונים מנותקים, ממשלת ישראל בראשות לפיד תעשה הכל במטרה לשמור על האינטרס הלאומי-ביטחוני".

נתניהו נגד לפיד וגנץ: ״נרדמו בשמירה ואפשרו לאיראן להגיע להסכם שמסכן את עתידנו״

שר הביטחון בני גנץ מסר לאחר פגישת לפיד ונתניהו: ״נושאי הביטחון הלאומיים של מדינת ישראל צריכים להישמר מעל הוויכוח הפוליטי של תקופת בחירות. ניסיון הפריצה של איראן לפצצה גרעינית לא מבחין בין ממשלה כזו או אחרת. מול האיום האיראני - עלינו להישאר מאוחדים וממוקדים במטרה. בשעות כאלו, עיניהם של אזרחי ישראל נשואות להנהגה כולה - והאחריות שלנו היא לפעול ביחד, בממלכתיות,  ולשמור על ביטחונה של מדינת ישראל ואזרחיה".

הפגישה מגיעה לאחר יום שלם בו הטיחו השניים האשמות הדדיות: כזכור, בבוקר קיים לפיד תדרוך לתקשורת על הסכם הגרעין עם איראן, בו האשים את נתניהו וטען כי "אנחנו משלמים עד היום על הנזקים שגרם הנאום של נתניהו בקונגרס", ובתגובה נתניהו תקף את ראש הממשלה ואת התנהלותו בנושא האיראני בהודעה לתקשורת ובסרטון שהעלה לרשתות החברתיות.

"לפיד וגנץ נרדמו בשמירה ואפשרו לאיראן להגיע להסכם שמסכן את עתידנו", טען נתניהו. "בשנה היחידה שלהם בשלטון לפיד וגנץ זנחו לחלוטין את המאבק הציבורי נגד הסכם הגרעין עם איראן. במשך 12 שנה נאבקנו בנחישות בהסכם הזה, ואף הבאנו את ארה"ב לסגת ממנו".

נתניהו הוסיף וטען כי ראש הממשלה ושר הביטחון "לא עשו כלום כדי ללחוץ על הממשל האמריקאי לא לחתום על ההסכם הזה. בניגוד לנו - הם לא הלכו לקונגרס, לא הלכו לאו"ם, לא ניהלו מסע הסברה תקיף בתקשורת העולמית. אחרי שארה"ב כבר סיכמה עם איראן את עיקרי ההסכם, רק אז לפיד וגנץ נזכרו להתעורר. מאוחר מדי, מעט מדי. אוזלת היד של לפיד וגנץ תיזכר בהיסטוריה כמחדל הגרעין האיראני".

בהמשך הזכיר נתניהו את ראש הממשלה הקודם ולעג לו: "אין דוגמה טובה יותר לאוזלת יד זו מאשר העובדה שבנט, 'השר לענייני איראן' שלפיד מינה, נופש כעת באיטליה, ערב חתימת ההסכם, ועוד באזור בלי קליטה. ככה לא נלחמים בסכנה קיומית. ככה לא שומרים על ישראל", קבע ראש האופוזיציה והתחייב: "לאחר שננצח בבחירות, נפעל בכל דרך נגד ההסכם הזה. לעולם לא אתן לאיראן להשיג נשק גרעיני".

יאיר לפיד (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
יאיר לפיד (צילום: קובי גדעון, לע''מ)

לפיד הגיב על דברי נתניהו ומסר: "כשנתניהו היה ראש ממשלה, כל מה שהוא עשה בעניין האיראני היה מסיבות עיתונאים ומצגות. הנזק שגרם במהלך כהונתו לשתי הסוגיות האסטרטגיות החשובות ביותר לישראל - המאבק בגרעין האיראני והיחסים עם ארה"ב - הוא חמור ועמוק, ואנחנו עדיין מתקנים אותו".

לפיד הוסיף: "אנחנו פועלים כל יום לחזק את יכולותיה המדיניות והביטחוניות של ישראל שהוזנחו במשך שנים ארוכות. לכן זימנתי מחר את ראש האופוזיציה לתדרוך בטחוני להתעדכן בפרטים, שלפחות יהיה לו מושג על מה הוא מדבר בסרטים שהוא עושה".

אך בזאת לא הסתיימו חילופי המהלומות, כי נתניהו מיהר להגיב על התגובה וכתב: "מר לפיד, כנראה שכחת שבזמנו תקפת אותי ותמכת בהסכם הגרעין המסוכן הקודם, ואילו אנחנו הצלחנו להוציא את ארה״ב מההסכם הרע הזה. אסביר לך על כך מחר".