שר הבריאות ניצן הורוביץ והשרה להגנת הסביבה תמר זנדברג תקפו הערב (רביעי) בחריפות את הכוונה להשית קיצוץ רוחבי כדי לממן את הסכם המורים, והודיעו כי יתנגדו לו. ״בעידן של עודף תקציבי, קיצוץ רוחבי הוא עוול מוסרי כלפי השירותים הציבוריים - שנמצאים גם כך בהזנחה כרונית. זו איוולת כלכלית", מסרו.

הפגנת הגננות והמורים. צילום: אבשלום ששוני

השביתה נמנעה: אלו ההסכמות שאליהן הגיעו הסתדרות המורים והאוצר
גורמים המעורים במשא ומתן בין האוצר למורים חושפים: "לפיד היה זה שמנע את צווי המניעה"  

עוד הם הוסיפו: "אנו מברכים על הסכם המורים, אך לא ניתן יד לפגיעה ביתר השירותים החברתיים. קיצוץ רוחבי משמעותו פגיעה אנושה בבריאות, בסביבה וברווחה, דווקא בעידן שהם מתוחים עד הקצה בעוד באוצר הצטברו עודפי גביה אדירים. נתנגד לקיצוץ בכל תוקף״.

כזכור, מוקדם יותר היום הודיעו שר האוצר אביגדור ליברמן, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ומזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן-דוד, על כך שהגיעו לסיכום על הסכם קיבוצי חדש שימנע שביתה עם תחילת שנת הלימודים. "הגענו למקום שנכון עבור ילדי ישראל", ציינה שרת החינוך.

בפתח מסיבת העיתונאים, אמר שר האוצר ליברמן: "ראשית אני רוצה להביע תודתי והערכתי לשרת החינוך וכמובן ומזכלית הסתדרות המורים. הקושי הגדול היה להשאיר את הפוליטיקה מחוץ לדלת ולקחת את הנושא לגופו של עניין ולהתנהל בצורה אחראית. באווירה לא פשוטה כשמדברים על בספטמבר ורובם מתכוונים לראשון בנובמבר ולהשאיר פוליטיקה בחוץ זה קשה מאוד. אני מעוד מעריך את הגישה העניינית של השרה, היו הרבה מחלוקות ומשא ומתן מאוד קשה".