ראש הממשלה יאיר לפיד שוחח היום (חמישי) עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ובירך אותו לרגל יום העצמאות ה-31 של מדינתו. מלשכתו של לפיד נמסר בין היתר כי הוא קורא לאזרחי ישראל שלא להגיע לעיר אומן בחגי תשרי לאור סכנת החיים הממשית בכניסה לאזור הלחימה, זאת ברקע המלחמה באוקראינה ולקראת תקופת החגים. 

זלנסקי התייחס לשיחה ואמר: " מצפה מישראל להצטרף לסנקציות נגד רוסיה ולספק לאוקראינה סיוע מעשי שיסייע להדוף את התוקפנות הרוסית". 

בתוך כך, משרד החוץ חידד  את אזהרת המסע למדינה, כאשר את הדגש הוא שם על העיר אומן וסביבתה. במשרד החוץ הדגישו כי "יש להימנע באופן גורף מלהגיע לשטחי אוקראינה, כולל העיר אומן וסביבתה".

במשרד החוץ ביקשו לחדד את אזהרת המסע הקיימת ליעד, זאת לאחר שלפני מספר ימים נורו מספר טילים לעבר העיר אשר הובילו למותו של אזרח אחד ולפציעתם של אחרים. עוד הם קראו לישראלים הנמצאים במדינה לעזוב מיידית.

"המצב הביטחוני הנפיץ כולל סכנת הפצצות מהאוויר או ירי רקטות גם על ישובים ושטחים אזרחיים, כולל במרכז ובמערב המדינה, מהווים סכנת חיים ממשית ומידית. ממשלת אוקראינה הכריזה על מצב חרום החל מ-24/2/22, דבר העשוי להביא להצרת חופש תנועה והטלת עוצר על אזורים שונים, וכן הכבדת אמצעי הביטחון והשיטור הננקטים באזורים השונים (כולל בדיקות, מעצרים וגרוש). בנוסף פרסם משרד החוץ האוקראיני הודעה המבקשת שלא להגיע השנה לאומן בשל מצב המלחמה והקושי לממש אחריותם לביטחון ובטיחות המתפללים", הדגישו במשרד החוץ.

עוד הם מסרו כי בשל המלחמה, לשגרירות ישראל בקייב אין נוכחות רציפה בשטח אוקראינה ועל כן לא ניתן להבטיח אספקת שירותים קונסולריים מלאים.