מתקרבים לרגע ההכרעה: נשיא צרפת, עמנואל מקרון, אמר היום (חמישי) כי הוא מקווה שבימים הקרובים ייחתם הסכם גרעין בין איראן למעצמות. בתוך כך, בישראל חתמו 5,000 קציני ביטחון לשעבר על מכתב לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן במטרה למנוע את החתימה.

דיווח: איראן החלה להעשיר אורניום בצנטריפוגות מתקדמות במתקן בנתנז

נשיא איראן: לא נחזור להסכם הגרעין אם לא ייסגרו חקירות האורניום נגדנו

כאמור, תנועת 'הביטחוניסטים' העבירה מכתב רשמי בפנייה לנשיא ביידן כחלק מהערכת המצב השנתית בתנועה. "אנו מבקשים ממך הנשיא שלא לחתום על עסקת הגרעין מול איראן. הערכתנו, המתבססת ניסיוננו המצטבר, היא שעסקה זו קטסטרופלית עבור הביטחון והשלום האמריקאי, הישראלי והעולמי", נכתב. 

ג'ו ביידן (צילום: REUTERS/Leah Millis)
ג'ו ביידן (צילום: REUTERS/Leah Millis)

כמו כן, צוין בפנייה כי "למרות התחייבותו המוצהרת של ממשלך למנוע מאיראן השגת נשק גרעיני, ההסכם מונע מהצדדים פיקוח משמעותי במטרה לוודא שאיראן לא מפרה את ההסכם, כפי שהפרה את ההסכם הקודם, ויוצר מסלול חוקי ברור עבור איראן להשגת נשק גרעיני עד שנת 2031, תוך שהוא שולל מן הצדדים כלים למנוע זאת".

עוד הזהירו הבכירים, "העסקה תוביל למרוץ חימוש גרעיני אזורי, שבו מדינות כמצרים, ערב הסעודית ומדינות נוספות ייאלצו לפתח או לרכוש נשק גרעיני לשם התמודדות עם האיום האיראני. כמו כן, העסקה תשחרר צבר כספים שהיו מוקפאים עבור הרפובליקה האיסלמית של איראן, כספים אשר בהתבסס על ניסיון עבר, ישמשו לייצא טרור ואי יציבות באזור כולו, בתוספת מטריה גרעינית עתידית ככוח מכפיל".