נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל ייצאו ביום ראשון הקרוב לביקור ממלכתי בגרמניה וישתתפו בטקס לציון 50 שנה לטבח הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן לצד משפחות החללים. הביקור ייערך בהזמנת נשיא גרמניה פרנק ואלטר שטיינמאייר, והרצוג התחייב למשפחות השכולות כי הציב תנאי לגרמנים שכן אם המשפחות לא יגיעו לטקס במינכן, גם הוא לא יגיע.

"תיקון עוול היסטורי": גרמניה הגיעה להסכמות עם נציגי משפחות אסון מינכן
משפחות הנרצחים במינכן זועמות על ממשלת גרמניה: "רימו ושיקרו במשך שנים"

במסגרת הביקור ייפגש הרצוג עם נשיא גרמניה, הקנצלר שולץ ובכירים נוספים. הנשיא יישא דברים בפני בית הנבחרים הגרמני, הבונדסטאג, ויערוך פגישה עם נשיאת בית הנבחרים. כמו כן, יבקר הרצוג בליווי נשיא גרמניה במחנה הריכוז ברגן בלזן וישתתף כאמור בטקס הממלכתי לציון 50 שנה לטבח במינכן.

אביו של הנשיא, הנשיא השישי של מדינת ישראל חיים הרצוג ז״ל, היה ממשחררי מחנה הריכוז ברגן בלזן כקצין בצבא הבריטי ונשא שם נאום בביקור הממלכתי הראשון שלו כנשיא מדינת ישראל על אדמת גרמניה ב-1987.

הנשיא יצחק הרצוג  (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
הנשיא יצחק הרצוג (צילום: קובי גדעון, לע''מ)

כזכור, הממשלה בגרמניה הודיעה אתמול כי הגיעה להסכם מול משפחות קורבנות אסון מינכן באשר לפיצוי כספי על האסון, כאשר הרצוג היה מעורב גם הוא במגעים להסכם. כמו כן, ברשת RND הגרמנית דווח כי הממשל בברלין יפצה את המשפחות בסך 28 מיליון אירו. הדיווח מגיע לאחר שהייתה מחלוקת בין הממשלה למשפחות הקורבנות באשר לגובה סכום הפיצוי, שעד כה היה נמוך יותר.