סערה ברמת גן: יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר הגיע הבוקר (שלישי) לתיכון בליך לשיחה עם התלמידים, על רקע הבחירות הקרובות. אלא שעוד טרם הגעתו, החלה מהומה במקום כאשר תלמידים קראו מתוך בית הספר למפגינים שהתאספו במקום: "שיישרף לכם הכפר". 

בן גביר הגיע לבית ספר בליך  (צילום: אבשלום ששוני)
בן גביר הגיע לבית ספר בליך (צילום: אבשלום ששוני)

"את עודה שתומך ברצח חיילי צה"ל, אין להם בעיה להביא לכאן, אבל לי הם רוצים לסתום את הפה, זה מפגן צביעות של השמאל הקיצוני", אמר בן גביר עם הגעתו למקום. במהלך הדברים התפרץ נציג מרצ לדבריו, ובן גביר השיב לו: "למה אתה צועק, חופש הביטוי זה לכולם, תלמד להקשיב גם למי שאתה לא מקבל את דעותיו".

כמו כן, בן גביר נשאל על כך התחייב להעביר את חוק הגירוש והשיב: "אני רוצה לגרש מפה מי שזורק בקבוקי תבערה ואבנים על חיילי צהל. אני רוצה לגרש מפה את איימן עודה ועופר כסיף שתומכים ברצח חיילי צהל ותמכו בעזה בזמן המבצע האחרון, וגם אנשי נטורי קרתא שנפגשו עם נשיא איראן לא יהיו כאן".

בעקבות הדברים, כתב יו"ר ועדת החוקה חוק ומשפט, חבר הכנסת גלעד קריב בחשבון הטוויטר שלו: "עשרות תלמידי תיכון בליך בר"ג מהתיכונים המובילים בארץ, עומדים בשער ושרים: 'שישרף לכם הכפר'. רוב התלמידים לא אתם, אבל הם גם ממש לא קומץ. זו התוצאה של נרמול הכהניזם, של הפחד מהוצאת ארגון להב"ה אל מחוץ לחוק, של הפיכתו של בן גביר לחביב האולפנים".

פעילי שמאל נגד הגעתו של בן גביר לבליך (צילום: אבשלום ששוני)
פעילי שמאל נגד הגעתו של בן גביר לבליך (צילום: אבשלום ששוני)
בן גביר בבליך: מפגיני עוצמה יהודית (צילום: אבשלום ששוני)
בן גביר בבליך: מפגיני עוצמה יהודית (צילום: אבשלום ששוני)

כמו כן, קריב הגיע לתיכון יחד עם סגן ראש עיריית רמת גן, רועי ברזילי, על מנת למחות על הזמנתו של בן גביר לשאת דברים בפני התלמידים. "לימין הישראלי יש מספיק דוברים מוכשרים, ולא צריך להזמין אדם שתלה על קיר ביתו תמונה של רוצח וטרוריסט. לא זו הדרך לעודד אזרחות פעילה בקרב תלמידי בתי הספר", אמר.

סגן ראש העיר ברזילי: "הבחירה להביא את בן גביר לבית הספר שגויה מבחינה ערכית ופדגוגית, תרומתו ״לשיח הפלורליסטי״ מיותרת ומסוכנת יותר ליתר עקרונות היסוד של הדמוקרטיה והחיים המשותפים, כן, חובתה (לא רק זכותה) של הדמוקרטיה להגן על עצמה גם במחיר של פגיעה בחופש הביטוי וזה אולי החלק הכי מורכב בלימודי האזרחות, אך אנחנו מכירים בהיסטוריה מקרים של דמוקרטיות שלא ידעו לזהות את זה שמנסר את העץ שעליו כולנו יושבים ולאן הן הדרדרו".

גלעד קריב בתיכון בליך (צילום: אבשלום ששוני)
גלעד קריב בתיכון בליך (צילום: אבשלום ששוני)