מהומה התרחשה היום (שלישי) בבית הספר 'בליך' ברמת גן, לאחר שח"כ איתמר בן גביר הגיע לתיכון לשיחה עם התלמידים, על רקע הבחירות הקרובות. מנהלת בית הספר, הילה רומש, שוחחה הערב עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחסה לאירוע: "אני מאמינה שכשמתקיים בתיכון תהליך בחירות הוא צריך להיות תהליך דמוקרטי, ולהביא בפני התלמידים את מגוון הדעות של נבחרי הציבור בקשת הפוליטית בארץ".

"היום אחרי המפגש איתו באולם הכנסים בבית הספר, ואחרי שהתלמידים שלנו שאלו אותו שאלות נוקבות, ונגעו בנושאים הכי בוערים בחברה הישראלית מולו - אם זה נושא ההפלות, אם זה נושא גיוס בנות ליחידות קרביות להיות לוחמות, אם זה בנושא רצח רבין, ואם זו השאלה מדוע הוא לא התגייס לצה"ל, ואם זה בנושא גיוס חרדים לצה"ל. התלמידים לא עשו לו הנחות, ושאלו שאלות קשות. התפקיד שלנו, כמוסד חינוכי, הוא להביא את מגוון הדעות ולכוון אותם להיות ביקורתיים ומעורבים בחברה. מדובר בחבר'ה שעוד שנה מתגייסים לצבא. בליך הוא לא בועה, הוא חלק מהחברה הישראלית ותפקידו של מוסד חינוכי, של תיכון, הוא להתמודד עם מורכבות בחברה הישראלית", הוסיפה.

לדבריה, "הוא זכה למחיאות כפיים. תראה, מה שטוב הוא שכשעושים את בית הספר אנחנו מעבדים את זה אחר כך - אם זה בשיעורי אזרחות או חינוך. מעבר לזה, הייתה הפגנה סוערת בחוץ, אבל מה שהיה בחוץ אינו מעניינו של בית הספר. הייתה משטרה והייתה אבטחה. אנחנו כל הזמן הדפנו את התלמידים מהגדר, אבל הם צעקו ודרבנו אותם. בסדר, אנחנו מדינה דמוקרטית".

תלמידי בית ספר בליך תומכים בבן גביר (צילום: אבשלום ששוני)
תלמידי בית ספר בליך תומכים בבן גביר (צילום: אבשלום ששוני)

כמו כן, אמרה רומש כי היא קיימה שיח עם התלמידים במהלכו הסיבה את הנסיבות להגעתו. "לא קיבלתי רושם שהם מתנגדים להגעתו. תלמידנו הם ביקורתיים, וכשיש להם מה להגיד הם אומרים. לא הייתה התנגדות כזו מצידם", אמרה והוסיפה כי "בפעם הקודמת הראשון שהוזמן זה חבר הכנסת איימן עודה, ומה שאני חטפתי מזה..חבל על הזמן. היה כעס עצום של התלמידים וזה יצא לתקשורת. השנה זה יצא במקרה, ופתחנו עם חבר הכנסת בן גביר. זה באמת לא היה מכוון".

בהמשך, דחתה את הטענות כי הופעלו עליה לחצים פוליטים, אולם אמרה כי "מישהו לקח את המספר שלי ושתל אותו באיזשהו קישור וכתוצאה מזה קיבלתי הודעות ווטצאפ. שלחו לי הודעות, אבל לא נכנסתי לרובן ולא קראתי. בו זמנית, קיבלתי גם הודעות תומכות, ולא מהתומכים של בן גביר. הודעות מאנשים שחשבו שאני פועלת נכון, והמהלך הוא נכון".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103fm