שרת האנרגיה, קארין אלהרר (יש עתיד) התייחסה הבוקר (חמישי) לחשיפת בן כספית במעריב, לפיה גורמים ביטחוניים ומדיניים אמרו כי "הפקת הגז במאגר כריש לא תוכל להתחיל בחודש ספטמבר, אלא רק באמצע או סוף אוקטובר". זאת, לאחר שקיבלו הודעה ברוח זו מחברת אנרג'יאן, המפעילה את אסדת הקידוח כריש. בשיחה עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM אמרה כי "יש לנו אינטרס גדול שההפקה תקרה כמה שיותר מהר, אין קשר למשא ומתן"".

השרה הוסיפה כי "צריך להבין, האסדה הגיעה ביולי, מאז נעשות פעולות של חיבור הצינורות, דבר שבאופן טבעי נתקל בתקלות בשטח ובגלל זה העיכוב. אין שום קשר למשא ומתן. המשק הישראלי ממתין לגז הזה, בנוסף לכך יש לנו מחויבות בינלאומית כלפי מדינות אחרות".

אסדת כריש של חברת אנרגיאן  (צילום: אתר רשמי חברת אנרגיאן)
אסדת כריש של חברת אנרגיאן (צילום: אתר רשמי חברת אנרגיאן)

לדבריה, "זה לא צרוף מקרים, כל אסדה שמתחברת לראשונה לוקח זמן. זה לא פעם ראשונה שדבר כזה קורה, כל חיבור אסדה נתקל בקשיים". כמו כן, התייחסה להמשך המשא ומתן על סוגיית הגבולות הימיים עם לבנון ואמרה כי "האמת היא שעדיין מתקיימים דיונים. אם היה הסכם בוודאי היינו מתקדמים, עוד אין סיכומים. יש מו"מ שמתנהל באמצעות המתווך האמריקאי, כשיהיה משהו אני מבטיחה שנעדכן".

בהמשך, שרת האנרגיה התייחסה לניסיונות של ראש הממשלה לפיד לאיחוד בין העבודה ומרצ. לדבריה "חשוב להבין שבאמת יש חשיבות גדולה בחיבור הזה. אנחנו לא רוצים לפספס אף קול ואף מנדט. יש פה שתי מפלגות חשובות, שאנחנו לא רוצים לוותר על אף אחת מהן ויש סכנה. צריך להיות חכמים בעניין הזה. הוא מוכן כנראה לתת שיריונים. אני חושבת שגם זהבה וגם מרב, שתיהן נשים מצוינות, חכמות, ערכיות, אני בטוחה שגם הן לא היו רוצות לחשוב שבגלל חוסר אחריות אנחנו ניתן לצד השני, לממשלת נתניהו, בן גביר וסמוטריץ' לעלות. כולנו מבינים מה ההשלכות".

לאחר מכן, התייחסה לסקרים, שאינם מוספים מנדטים נוספים לאיחוד. לדבריה "אין באמת שליטה באירוע הזה, לא מדובר במפלגות שיש להם 10 מנדטים בסקרים. מדובר במפלגות שתהן 5-6 מנדטים ביום מצוין והיו גם סקרים של פחות. האם אנחנו רוצים לקחת את הצ'אנס? בעיניי לא בסוף אין לאף אחד שליטה מה קורה כשנוצר מומנטום.

בסיום, התייחסה לטענה כי ליאיר לפיד אין ממשלה בלי הרשימה המשותפת. השרה אמרה כי "הטיעון הזה כל כך שחוק. האמת היא שאף אחד לא דמיי ן שראש הממשלה יאיר לפיד ירכיב את ממשלת השינוי, כולם אמרו שהדבר הזה לא יקרה וזה קרה. הייתה מפלגה מתפקדת, מצוינת, העבירה רפורמות כלכליות שלא היו כאן הרבה מאוד שנים. לפעמים האמת היא גם אופציה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm