ראש הממשלה יאיר לפיד חתם אתמול על בקשת היתר השליטה של חברת פטרוכימיים בבז”ן, זאת לאחר שבית המשפט אישר את הסדר החוב של החברה. בתגובה לחתימה, תקפה ראש עיריית חיפה, עינת קליש-רותם וכתבה בחשבון הטוויטר שלה: "האויב הגדול של חיפה היא ירושלים DC, שפוגעת בנו מאז 48' ומוכנה להפקיר את העיר בלי למצמץ. כל ראשי העיר לדורותיהם ניסו לרצות ולהתרצות, אבל חיפה רק המשיכה להידרדר. רהמ לפיד - אתה גרוע כמו כל קודמיך. אדאג שכל חיפאי ידע זאת ב-1 בנוב'".

קליש-רותם שוחחה הבוקר (חמישי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM והתייחסה לדברים: "מאוד אוהבת שבאים ועושים מסעות יח"צ על חשבון החיפאים ועל חשבון הבריאות, אנחנו יודעים בדיוק מה קורה בחיפה. יש כמה מישורים שלא נפגשים, אני רוצה לתת סקירה קצרה ולא להיכנס לעומק, אבל צריך להבין - יש את המישור הפוליטי, הם מדברים X עושים Y, יש אחר כך את העולם העסקי, ששם בכלל אין קשר, אין חיבור בין העולמות האלה".

לפני שבוע ישבנו בוועדה מיוחדת, אפס קשר להחלטות הממשלה שהיו, פשוט לא מתייחסים לזה. לפני שנה וחצי ישבתי עם הבעלים הנוכחים של בזן, קיבלתי את התוכנית האסטרטגית, למדנו אותה לעומק, להיות קצת יותר ירוקים, אבל אף אחד לא מדבר בכלל על לוותר על המתחם הזה ולוותר עליו. מצד שני יש את החלטת הממשלה שמדברת על להפוך את מפרץ חיפה למתחם של אכסון מטורף. אנחנו יודעים שמוסדות התכנון מקדמים כמה תוכניות במקביל, כל מיני תוכניות שירחיבו, יגדילו את נמל הדלקים, נמל הכימיקלים, אף אחד לא נותן את התמונה המלאה, את התמונה הרחבה", הוסיפה.

לדבריה, "אנחנו יודעים שמפרץ חיפה הולך לגדול. מוסדות התכנון יש להם חיים משל עצמן, לחברות העסקיות חיים של עצמן, פוליטיקאים חיים משל עצמם. אנחנו יושבים בישיבות של וועדות התכנון ואנחנו מבינים שאין שום קשר, כשוועדות התכנון ממשיכות לקדם נושא של אכסון דלקים וחומרים מסוכנים אף אחד לא מדבר על החלטת הממשלה, זה מה שאני רואה".

מפעלים במפרץ חיפה (צילום: שי לוי, פלאש 90)
מפעלים במפרץ חיפה (צילום: שי לוי, פלאש 90)

בהמשך, התייחסה להודעה של בז"ן ולפיה הם מחוייבים לתוכנית האסטרטגית, ואמרה כי "השאלה מה הצהרה כזו, מה משמעותה. אני לא ראיתי ניירות, להצהיר הצהרות, שמעתי, ראינו, שמענו, מה המשמעות? אם יש איזשהו הסכם עם החברה החדשה, הבעלים החדשים, נסמך לראות. ישבתי עם הבעלים הקודמים, לא הייתה להם שום תוכנית לעזוב את השטח הזה. אני יודעת שתוך כדי ממשיכים לקדם תוכניות להרחבת שטחי האחסון של החומרים המסוכנים במפרץ חיפה. שום דבר מהדברים האלה לא מסתדר".

"גם בהחלטת הממשלה אין לוחות זמנים, תקציב, אין שום דבר שיכול לעגן הצהרות. זו הצהרה, עליה מגיעה עוד הצהרה, תבדקו כמה החלטות ממשלה לא מתבצעות בפועל. זה המצב, ובינתיים מוסדות התכנון ממשיכים. שישלטו על מוסדות התכנון שלהם. אני חושבת שצריך החלטה אבל גם ביצוע, רק ימים יגידו, אבל כשאני מדברת עם יאיר לפיד ועם הצוות שלו ואני אומרת להם 'תעצרו את הדיונים, תתערבו', אז זה מה שבעיניי בלתי נסלח", טענה.

בסיום, אמרה שהיא לא רוצה שיבטלו את החלטת הממשלה, אולם היא רוצה "שיתחילו ליישם אותה. אין לי שום דבר אישי לא נגד לפיד ולא נגד אף אחד, אני בעד מי שעוזר לחיפה. מי שעוזר לחיפה אני בצד שלו ואנחנו נעבוד בשיתוף פעולה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm