כרוז שנשלח על ידי ארמון בקינגהם הכריז הערב (חמישי) על מותה של מלכת אנגליה אליזבת השנייה, שהלכה לעולמה בגיל 96. עוד משעות הצהריים, אז החלו להתפרסם דיווחים על הידרדרות במצבה הרפואי, התפללו רבים מאזרחי בריטניה והעולם כולו לשיפור במצבה. לאחר מותה ספדו לה פוליטיקאים מכל קצוות הקשת הפוליטית בארץ.

סופו של עידן: המלכה אליזבת מתה בגיל 96

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר כי "הוד מלכותה אליזבת השנייה הייתה 'המלכה' בה"א הידיעה. מותה הוא סופו של עידן. בשם העם בישראל אני כואב את לכתה ומשתתף באבל הכבד של העם הבריטי האבל וחבר הלאומים הבריטי, שאיבדו את אם האומה. המלכה אליזבת הייתה דמות היסטורית - היא חיה את ההיסטוריה, היא יצרה היסטוריה, והשאירה אחריה מורשת מפוארת ומלאת השראה.

כנשיא הישראלי ה-11 שכיהן בתקופת כהונתה, ובשם מדינת ישראל והעם בישראל, אני מבקש למסור תנחומים למלך הנכנס צ׳ארלס ולכל משפחת המלוכה, לעם הבריטי, לממלכה המאוחדת ולחבר העמים כולו.

בתקופת כהונתה הארוכה ורבת המשמעות – העולם השתנה דרמטית, ולמול שינוי זה היא הייתה סמל למנהיגות יציבה ואחראית, ומגדלור של מוסריות, אנושיות, ופטריוטיות. בחייה ובשירותה את עמה היא שיקפה רוח של מסורת עמוקת שורשים, יושרה ושליחות.

אבי ואמי ז"ל התקבלו על ידה באופן אישי כמה וכמה פעמים לאורך השנים מתוקף תפקידה, והארת הפנים והאירוח החם שלה הותירו בהם חותם שעבר במשפחתנו".

ראש הממשלה יאיר לפיד אמר כי "בשם ממשלת ישראל ואזרחי ישראל, אני שולח תנחומים למשפחת המלוכה ולאזרחי הממלכה המאוחדת על פטירתה של הוד מלכותה המלכה אליזבת השנייה. המלכה היא דמות יוצאת דופן, מנהיגה ייחודית שסימלה מסירות ואהבה למולדתה. יהי זכרה ברוך".

יושב-ראש הכנסת חבר הכנסת מיקי לוי מסר כי "בשמי ובשם הכנסת אני שולח את תנחומיי לעם הבריטי באבלו הכבד על מותה של המלכה אליזבת השנייה שהייתה עמוד תווך יציב וחזק בארצה, בחבר העמים הבריטי ובפוליטיקה העולמית במשך למעלה מ-70 שנה. אליזבת השנייה שהקדישה את כל חייה מגיל צעיר לשירות הממלכה והעם הבריטי, הייתה סמל עולמי ליציבות גם ברגעים הקשים, לאחדות בעם ולממלכתיות חסרת פניות בכל מחיר. העולם יחסר מאוד את דמותה. יהיה זכרה ברוך".

שר המשפטים וחבר הכנסת גדעון סער ספד לה גם הוא: "תנחומיי הלבביים הולכים לנסיך מוויילס, לכל משפחת המלוכה ולכל מדינות בריטניה וחבר העמים על פטירתה העצוב של הוד מלכותה, המלכה אליזבת השנייה. היא שירתה את עמה לאורך ימיה ותיזכר לעד כמנהיגה אכפתית ומתחשבת".

שר האוצר אביגדור ליברמן כתב בטוויטר: "אני רוצה לחלוק את תנחומיי העמוקים עם משפחת המלוכה הבריטית וכל הממלכה המאוחדת על פטירתה הפתאומית של הוד מלכותה, המלכה אליזבת השנייה. יהי זכרה ברוך לכולם. היא הייתה באמת דמות אהובה על מיליונים ברחבי העולם".

שרת התחבורה מרב מיכאלי מסרה "תנחומים למשפחת המלוכה ולעמי הממלכה המאוחדת וחבר העמים על פטירתה של המלכה אליזבת השנייה, אשה גדולה מהחיים, מופת למנהיגות ואחריות לעמה ולמדינתה. היחסים המיוחדים בין מדינת ישראל ובריטניה, והיחסים האישיים של משפחת המלוכה עם ארץ ישראל, ימשיכו לשגשג ולהעמיק בעידן של המלך צ'ארלס השלישי".

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ספד גם הוא למלכה: "רעייתי שרה ואני, יחד עם כל אזרחי ישראל, מצטערים מעומק ליבנו על פטירתה של הוד מלכותה, מלכת אנגליה אליזבת השנייה. בהלוויתה של ראשת הממשלה לשעבר מרגרט תאצ׳ר התרשמנו ישירות מאישיותה המיוחדת שהקרינה הוד והדר. היא הייתה מגדלור של עוצמה, אחווה ושלום. בחייה היא כתבה את ההיסטוריה בת זמננו ותרמה כה רבות לטובת האנושות ועתידה. יהי זכרה ברוך".

יו״ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳: "תנחומים מעומק הלב לעם הבריטי כולו, למשפחת המלוכה וליהודי בריטניה על האובדן. המלכה הייתה עוגן של יציבות בחייה הארוכים וליוותה את יחסי ישראל בריטניה מאז קום המדינה ועד היום. תודתנו על היחסים הקרובים. היא הייתה דמות חשובה בהיסטוריה העולמית במאה השנים האחרונות, זכתה להיות מעורבת ולראות בימי חייה את התמורות המשמעותיות שעברו על העולם.  זהו יום היסטורי ועצוב לבני העם הבריטי ולעולם כולו".