חברת הכנסת שירלי פינטו הגיבה היום (ראשון) בריאיון עם לוסי אהריש בדמוקרטTV לאמירות שהשמיעה כלפיה חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן, בהן "מפלצת רדודה ואופורטוניסטית". לדברי פינטו, מדובר בתגובה "לא פשוטה ולא אנושית".

"זו לא הדרך שלי ואני לא רוצה לראות חברי כנסת מתנהגים ככה. היא דיברה מאחורי גבי וכשהמתורגמנית שלי העירה לה, הטיחה בי מפלצת ועשתה פרצופים", הוסיפה. 

כזכור, בחודש מאי האחרון התפתח עימות חזיתי בין השתיים בעקבות שיתוף של דיסטל-אטבריאן שעורר סערה ברשת, בו סיפרה על הדרך הארוכה שעברה עם בנה וטענה: "אין כזה דבר אוטיזם - זה הימנעות ממשהו, המנעות מאינטרקציה חברתית דינמית". בין המבקרים את חברת הכנסת הייתה פינטו שהזדעזעה מדבריה וכינתה את שיטת החינוך בה נקטה דיסטל-אטבריאן: "אכזרית".

פינטו כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "ראיתי את הראיון של חברת הכנסת גלית דיסטל-אטבריאן על השיטה האכזרית, ״החדר הסגור״ שהשתמשה בחינוך ילדה שעל הרצף האוטיסטי. קיבלתי מאות פניות מהורים מזועזעים, וגם תלונות על מוסדות שלצערי ממשיכים לאמץ את השיטה. זה לא ימשיך, לא במשמרת שלי. כתבו לי על מקרים שנתקלתם בהם - אכנס דיון דחוף בנושא".

גלית דיסטל אטבריאן מספרת על בנה האוטיסט, קרדיט ערוץ הכנסת

דיסטל-אטבריאן לא נותרה חייבת וכתבה לפינטו: "תגידי, מפלצת רדודה ואופורטוניסטית של רוע, מה את יודעת על האופן שבו גידלתי את הבן שלי? החדר הסגור היה כמה חודשים כשגרתי בחו״ל, אחר כל הוא טופל בארץ במשך 15 שנים קונבנציונאליות של חינוך מיוחד, יא מוטציה של רוע וטמטום שכמותך. צאי לי מהחיים וצאי לי מהאמהות, את מעוררת חלחלה".

בהמשך כתבה: "ביקשתי אמש להניח לבן שלי ולא להשתמש בו ככלי ניגוח פוליטי. ואז קרה דבר יפיפה: לא רק שגדולי התוקפים שלי הניחו את הנשק. הם גם בחרו לתמוך ולחבק. הפסקת אש תמורת רגע אנושי. זה היה מרפא באופן שקשה לתאר. עד שהגיעה שירלי פינטו והחליטה להשתמש בבן שלי כדי לפתוח כנס על הורות מסוכנת. תש כוחי".