שגריר ארה"ב בישראל, טום ניידס, לקח חלק היום (ראשון) בכנס השנתי של המכון למדיניות נגד טרור באוניברסיטת רייכמן, ובמהלכו שוחח עם  מנכ"ל המכון למדיניות נגד טרור והתייחס לאיום הגרעין האיראני.

"איראן ובנות בריתה מהוות איום קיצוני על ביטחון מדינת ישראל. ארה"ב לא תעמוד מנגד ותאפשר להן ייצור נשק גרעיני", אמר. בנוסף, פרש את משנתו הפוליטית ואמר כי "לשם שמירה על מדינה יהודית דמוקרטית, חשוב להגיע לפתרון שתי המדינות. המצב ביהודה ושומרון לא יכול להימשך". 

טום ניידס (צילום: אבשלום ששוני)
טום ניידס (צילום: אבשלום ששוני)

בתום שיחתם, שר לביטחון המולדת בארה"ב, אלחנדרו מיורקס, אמר לבאי הכנס בדברים שהוקלטו מראש: "ב-9/11 ארה"ב התעוררה למציאות שישראל חוותה ועודנה חווה מדי יום, עוד בטרם זכתה לעצמאותה. אני זוכר עוד כנער את הדיווחים בחדשות על האוטובוסים של אגד שהתפוצצו ועל החיים הרבים שאבדו או ניזוקו כתוצאה מכך. בחודש שעבר ציינו 21 שנים לפיגוע במסעדת "סבארו" בירושלים בה נרצחו 15 אנשים ועוד לא עבר חודש מההתקפה על תחנת האוטובוס מחוץ לעיר העתיקה בירושלים, בה נפצעו 8 אנשים". 

 "לאחר מתקפות הטרור של ה-9/11 אנחנו בארה"ב התמקדנו בעיקר במחבלים זרים, אלה שתכננו להיכנס לארה"ב ולגרום לנזק משמעותי. על אף שהאיום הזה לא חלף, עשור לאחר האירועים האלה הפכנו מודאגים יותר ויותר מאנשים אלימים שצומחים בתוך הבית, היחיד שכבר נמצא בארה"ב והופך אלים וקיצוני ע"י חיבור לאידאולוגיה טרוריסטית זרה. עכשיו אנחנו מאוד מודאגים מהמחבל הביתי, היחיד האלים הביתי, שלא מונע ע"י אידיאולוגיה טרוריסטית זרה, אבל מאידיאולוגיה של שנאה, של מסרים אנטי-ממסדיים ואנטי ממשלתיים, של נרטיבים כוזבים, של אבל אישי שמוביל לאלימות קיצונית, או ע"י נרטיבים שמופצים ברשת".