ראש השב"כ רונן בר השתתף אתמול בכנס המכון למדיניות נגד טרור של אוניברסיטת רייכמן, ויצא בהתבטאות חריגה כאשר טען כי השסע בחברה הישראלית מעיב על ביטחון ישראל ונותן זריקות עידוד למדינות האויב. ברקע דבריו, שוחחו ענת דוידוב וגולן יוכפז ב-103FM עם יושב ראש ועדת חוץ וביטחון, חבר הכנסת רם בן ברק ("יש עתיד"), אשר הביע את דעתו בנושא. 

ראש השב"כ מזהיר: "האלימות באיו"ש גואה - השנה ספרנו מעל 130 ארועי ירי בשטחים

"אני חותם על כל מילה של רונן בר, אני חושב שזה נכון שאנשים יתייחסו לדברים האלה", אמר בן ברק בפתח הראיון. "ההתפוררות הפנימית, הפגיעה בחוסן החברתי והלכידות שלנו - כשרואים את זה מבחוץ אומרים, 'תראו לא צריך לעשות הרבה, אנחנו רק נזין את זה קצת, והם יעשו את העבודה בשבילנו ויתפוררו מבפנים'. בשנתיים האחרונות יש אנשים בכירים שאומרים בגלוי שהבעיה שלנו היא לא איראן ולא חיזבאללה ולא חמאס, אנחנו יודעים להתמודד עם כל האיומים שמסביבנו בצורה יחסית טובה, אך עומדים כל פעם מחדש מול חוסר היכולת שלנו לייצב את המערכת הפנימית". 

בהמשך, חבר הכנסת האשים את יושב ראש האופוזיציה בנימין נתניהו בשיסוע החברה הישראלית, וטען: "לפני כמה שנים היה אדם אחד במדינת ישראל שהיה בעמדת כוח מאוד גדולה, שהבין שהוא מסתבך והחליט שכל הדרכים כשרות כדי להציל את עצמו. ראינו תהליך מדורג של פגיעה בבתי המשפט ובפרקליטות. אז כן - אני חושב שנתניהו פגע באחידות שלנו ובחוסן הלאומי שלנו". על דבריו של שר האוצר אביגדור ליברמן, אשר טען כי השיטות של נתניהו הן בדיוק כמו גבלס וסטאלין, אמר: "יש גבולות שצריך לשים - זו אמירה שאין לה מקום, אסור להשתמש בשפה הזאת". 

כאשר נשאל האם לתפיסתו ראש השב"כ התבטא באופן פוליטי, השיב: "הוא אמר שעל סמך המודיעין שיש לו והחקירות שחוקרים את המחבלים שתופסים, הוא מבין שחלק מהמוטיבציות של הטרוריסטים נובעות מההבנה שלהם שיש פה תהליך של התפוררות - ואם הוא התחיל, אז הם רוצים לעזור לו להתפתח".

על דבריו של הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, אשר טען כי בתקופתו היו תוכניות אופרטיביות לתקיפה באיראן, אמר חבר הכנסת בן ברק כי "המדיניות של ראש הממשלה לפיד בוויכוח שלנו עם ארצות הברית הוכיחה את עצמה. אז איזנקוט אמר את מה שאמר, אבל אני אומר שלא התכוננו כמו שצריך לאופציה צבאית - בתקופה שלו, לא היה לצבא יעד להתכונן לתקיפה. אני אומר שהתכוננות לא הייתה מספיק טובה".

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני, 103FM