ראש האופוזיציה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) בוועידת "כיכר השבת" להתבטאויות של חברי כנסת ממפלגת הליכוד על היועמ"שית גלי בהרב מיארה והבהיר כי "יש לנו נבחרת מצויינת אבל לנבחרת הזאת יש קפטן ובסוף המדיניות נקבעת באופן מסודר - אף אחד לא הולך לפטר את היועצת המשפטית לממשלה".

עוד התייחס לבחירות הקרובות וטען: "לפי כל הסקרים שלנו אנחנו על 61 לגוש הימין ואם מצביעי הימין שלא הלכו להצביע בבחירות האחרונות ילכו להצביע בבחירות הקרובות, נקבל 64 מנדטים".

שטח הפקר: מדוע הליכוד נתקע במגמת ירידה בסקרים?

"עבור העתירה האידיוטית שלכם": כך חגגו במרצ את ניצחונם על הליכוד

הדברים נאמרו בהמשך לראיון שערך ח"כ ניר ברקת ב-103FM אתמול, בו העריך כי יו"ר הליכוד ידיח מתפקידה את היועצת המשפטית לממשלה אם ישוב לתפקיד ראש הממשלה.

ניר ברקת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ניר ברקת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"צריכה להיות הפרדה ברורה בין פרקליטות התובע לבין הייעוץ המשפטי. פרקליטות התובע זו לא משרת אמון. צריך לפצל את תפקיד היועמ"ש, זה מה שאמרתי. מה שאמרתי גם בשבוע שעבר, קודם כל עושים הפרדה, ככה זה נעשה בכל העולם. אני לא יודע לתת הסבר למה זה לא נעשה, אני יודע להסביר למה זה חשוב לעשות, וזה חשוב לעשות כיוון שצריך לטפל במערכת הזאת, במערכת אכיפת החוק. האמון שיש לנו כעם ישראל במערכת אכיפת החוק הוא נמוך וצריך מערכת אכיפת חוק חזקה שמאמינים בה", אמר ברקת. 

כשנשאל האם צריך להחליף את גלי בהרב־מיארה אחרי הבחירות, השיב: "קודם כל צריך לעשות הפרדה בתפקידים. התובע נשאר תובע, לא מחליפים תובע, כמו שלא מחליפים שופטים לטובת העניין תוך כדי קדנציה שלהם, אבל ייעוץ משפטי? חד משמעית. אני חושב שנתניהו יחליף אותה. כן, אני חושב שהוא יעשה את זה כיוון שהוא ירצה מישהו שתפיסת עולמו כתפיסה של הימין".