שר החקלאות עודד פורר מוריד כפפות ופותח חזית מול שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי, ובמקביל - מול היועצת המשפטית במשרדו עו"ד אפרת אביאני. העימות מול ברביבאי החל לאחר סירובה לאשר את בקשתו ליבוא דבש בצנצנות, וזאת בגלל לחץ ארגוני החקלאים. למרות זאת, שר החקלאות הורה לבצע לראשונה הליך תחרותי ליבוא פטור ממכס של 200 טון צנצנות דבש, במטרה להוריד את יוקר המחיה עוד לפני חגי תשרי. הוא הדגיש כי מדובר בצעד שנועד "לאפשר לכלל אזרחי ישראל לקנות דבש לקראת החגים"

ההליך התחרותי ישים דגש על המחיר המוצע לצרכן, כך שככל שהמחיר המוצע נמוך - כך יזכה היבואן בניקוד גבוה יותר. במשרד החקלאות צופים כי בעקבות ההליך התחרותי, הצרכן הישראלי ייהנה מדבש במחיר זול יותר ונגיש יותר. הדבש יימכר בצנצנות במשקל של עד 1.5 ק"ג, והוא יסומן באופן בולט וברור על המדפים. מחירו לצרכן יעמוד על 25 שקל, בהשוואה ל־40 שקל כיום.

במקביל, פורר פתח כאמור גם חזית נגד היועצת המשפטית במשרדו עו"ד אפרת אביאני, שעד תחילת החודש הנוכחי הייתה בעד אישור התקנות שנועדו להקל בדרכי יבוא פירות וירקות, אולם כעת היא מתנגדת לכך - בעילה של "כלכלת בחירות". בפנייה ליועצת המשפטית לממשלה עו"ד גלי בהרב מיארה, טען פורר כי התקנות שנועדו להקל על דרכי היבוא כבר מונחות בממשלה למעלה משנה, ורק בגלל העיתוי הנוכחי והסמיכות למועד הבחירות הן מעוכבות בנימוקים משפטיים.

לדבריו, אין מדובר בכלכלת בחירות, כי הממשלה הבאה יכולה לשנות את התקנות, ואפילו שר החקלאות בלבד יכול. "הציבור בישראל צריך הפחתה של יוקר המחיה, וזאת תבוא באמצעות פתיחת מדינות נוספות וסוגי פירות וירקות נוספים ליבוא".

עוד הוא מדגיש כי "אישור התקנות הוא פעולה שלטונית שהתקבלה עוד לפני פיזור הכנסת, ותיקון הגנת הצומח אינו נתון במחלוקת ציבורית ואין המדובר בתעמולת בחירות, מה גם שהמהלך אינו כרוך בהוצאה תקציבית. מתפקידנו לשרת את האינטרס של כלל אזרחי מדינת ישראל ולא של קבוצת לחץ חקלאית כזאת או אחרת. תמוהה בעיניי העובדה שחוות הדעת המשפטית המקורית, שהייתה חיובית, מתהפכת בהפרש של ימים ספורים מן הקצה אל הקצה ומונעת את קידום התקנות".