פסגת הרוע החדשה? על רקע המתיחות הביטחונית ביהודה ושומרון, והמשך המלחמה במזרח אירופה, משלחת רמת דרג של ארגון חמאס הגיעה אמש לרוסיה, ונפגשה עם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב. המשלחת של ארגון הטרור כללה את אסמאעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס, סאלח אל-עארורי, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס ומוסא אבו מרזוק.

במהלך הפגישה, הצהירו אנשי חמאס כי "הדגשנו את זכותו של העם הפלסטיני להתנגד לכיבוש בכל האמצעים הזמינים, ואנו דוחים את ההגמוניה של ארה"ב על הסדר העולמי, ודוחים את הניסיונות של האמריקאים לשלב את הישות הציונית לתוך האזור". במקביל, משרד החוץ הרוסי הצהיר באתר האינטרנט הרשמי שלו כי "במהלך הפגישה שמנו דגש על ההתפתחויות במזרח התיכון, תוך התמקדות בנושא הפלסטיני".

כמו כן, עוד נמסר מהצד הרוסי כי "אנו שמים דגש על חשיבות האצת החזרת האחדות הלאומית הפלסטינית לתוכנית הפוליטית של הארגון לשחרור פלסטין, ואת הצורך לפתור את הסכסוך הפלסטיני-ישראלי על בסיס המשפט הבינלאומי המוכר בעולם".

חמושים של ארגון חמאס בעזה (צילום: עטייה מוחמד, פלאש 90)
חמושים של ארגון חמאס בעזה (צילום: עטייה מוחמד, פלאש 90)

כזכור, ערוץ "אל-מיאדין" דיווח בחודש מאי האחרון כי משלחת של בכירי חמאס בראשות מוסא אבו מרזוק הגיעה למוסקבה על מנת להיפגש עם נציגים של משרד החוץ הרוסי. עוד נמסר כי המשלחת תפגוש את סגן השר, מיכאיל בוגדנוב, ואת נשיא הרפובליקה הצ'צ'נית, רמזן קדירוב. המשלחת של ארגון הטרור הגיע לרוסיה בהזמנת משרד החוץ במדינה, וזאת, על רקע המשבר ביחסים עם ישראל, לאחר דבריו של שר החוץ, סרגיי לברוב.

ראש לשכת היחסים הבינלאומיים של ארגון חמאס, מסר לערוץ "אל-מיאדין" כי המשלחת כוללת מנהיגים רמי דרג בארגון, כמו פתחי חמאד וחוסאם בדראן, ששימש בעבר כמפקד הזרוע הצבאית של החמאס בשומרון. הפגישה תעסוק "בתוקפנות של ישראל על האתרים הקדושים לאסלאם ולנצרות בירושלים", על התמיכה הרוסית בפלסטינים ועל היחסים בין חמאס לרוסיה. כמו כן, הערוץ הלבנוני דיווח כי לא נשללת האפשרות שהמשלחת תיפגש גם עם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אם לוח הזמנים יאפשר זאת.