שגריר ישראל בצ'ילה גיל ארציאלי אמר אחרי פגישה שקיים הלילה (שישי) במשרד החוץ בסנטיאגו כי בכירים במשרד החוץ של צ'ילה התנצלו בפניו ובפני ממשלת ישראל על ביטול טקס הגשת כתב ההאמנה שלו לנשיא בוריץ' . כזכור, אתמול נשיא צ'ילה, גבריאל בוריץ', סירב לקבל את כתב האמנה של השגריר הישראלי. זאת, במחאה על "פעילות הצבא הישראלי בעזה" במבצע עלות השחר.

"פתחנו דף חדש", אמר השגריר הישראלי. "זה היה אירוע לא נעים עבורי אבל כישראלי וכיהודי אני יכול לומר שהעם שלי עבר דברים יותר גרועים ב-4,000 השנים האחרונות. נתגבר גם על האירוע הזה לטובת שתי המדינות".

בחודש דצמבר האחרון, נבחרת בוריץ' לנשיא המדינה. מועמד השמאל, שקרא לחרם על ישראל, נבחר לנשיא אחרי שגבר על יריבו מהימין הקיצוני בסיבוב השני בבחירות הדרמטיות שהגיעו אחרי שנתיים של הפגנות סוערות ואי יציבות במדינה הדרום אמריקאית. בוריץ' קיבל 56 אחוז מהקולות בהצבעה שהתקיימה ביום ראשון לעומת 44 אחוז ליריבו, חוזה אנטוניו קאסט, מועמד הימין הקיצוני ובן לאב שהיה חבר במפלגה הנאצית בזמן מלחמת העולם השנייה. בסיבוב הראשון בחודש שעבר, קאסט סיים ראשון בפער של שני אחוזים מעל מועמד השמאל.