התחממות נוספת ביחסים: ראש הממשלה יאיר לפיד ימריא בליל יום שני לביקור מדיני בניו יורק וישתתף בכינוס השנתי של העצרת הכללית של האו"ם. בשולי העצרת, צפוי לפיד להיפגש עם נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן. מדובר בפגישה הראשונה בין ראש ממשלה ישראלי לנשיא הטורקיה מזה 13 שנה. 

לפיד צפוי להיפגש גם עם ראש ממשלת בריטניה, אליזבת טראס, וראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטאקיס, וכן עם מזכ"ל האו"ם, אנתוניו גוטרש. נאומו של לפיד בפני עצרת האו"ם צפוי להתקיים ביום חמישי.

כזכור, בחודש שעבר ישראל וטורקיה החליטו על נרמול היחסים ביניהן, זאת בעקבות שיחה שקיימו ראש הממשלה יאיר לפיד ונשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן. במסגרת נרמול היחסים, המדינות יחזירו את השגרירים ואת הקונסולים הכלליים בשתי המדינות. כמו כן, טיסות ישראליות לטורקיה שבו לפעול.

בתוך כך, מטעם ארמון הנשיאות הטורקי נמסר כי "הנשיא ארדואן הביע את תמיכתו בקידום היחסים, במסגרת שסוכמה במהלך ביקורו של הנשיא יצחק הרצוג בטורקיה. באשר להחלטה שהתקבלה היום למנות שגרירים, הנשיא ארדואן אמר שצעדים אלו ייקנטו בהקדם. הנשיא ארדואן אמר כי הוא תומך בשיתוף הפעולה והדיאלוג בין שתי המדינות על בסיס כבוד הדדי".