ברקע המתיחות הביטחונית: לשכתו של ראש הממשלה יאיר לפיד מנסה לתאם לרה"מ פגישה עם עבדאללה מלך ירדן, כך אמרו היום (ראשון) גורמים בסביבתו של לפיד. נכון לעכשיו לא תואמה פגישה, אך מתקיימים מגעים בין הצדדים ובלשכה שוקדים על תיאום מפגש בין השניים.

דנו בחיזוק האינטרסים המשותפים: לפיד נפגש עם המלך עבדאללה השני בירדן

השניים נפגשו ביולי האחרון, לאחר שלפיד הוזמן לארמונו של המלך בעמאן. בפגישתם דנו המנהיגים בהזדמנויות הרבות לתכנים נוספים בהסכם השלום, לשיפור הקשר ארוך השנים בין העמים ולחיזוק האינטרסים המשותפים בין המדינות. כמו כן, השניים הדגישו בפגישתם את חשיבות הקשר האישי הקרוב וההערכה ההדדית ביניהם, כנדבך חשוב לשימור היציבות האזורית ולהצגת הישגים ממשיים לשני העמים ולאזור כולו. 

בתוך כך, בפגישה נדון ביקורו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בישראל ובאזור, באפשרויות ובהזדמנויות שביקור זה הביא עימו - כולל בכל הקשור לארכיטקטורה אזורית.

פגישת רה''מ יאיר לפיד עם מלך ירדן עבדאללה השני (צילום: חיים צח / לע״מ)
פגישת רה''מ יאיר לפיד עם מלך ירדן עבדאללה השני (צילום: חיים צח / לע״מ)

עוד דנו המנהיגים בהאצת פרויקטים בילטראליים שונים: קידום שער הירדן, הקמת המתקנים הסולריים בירדן וההתפלה בישראל, תיירות משותפת במפרץ אילת-עקבה, ביטחון מזון, חקלאות וקשרי תחבורה. ראש הממשלה והמלך הנחו את צוותיהם לכוון גם לפרויקטים גדולים ולהתקדם במהירות. 

בתום פגישתם, הודה ראש הממשלה למלך על קבלת הפנים והאירוח החם. המנהיגים סיכמו להמשיך בהעמקת הקשר ובשיח בין המדינות והעמים.