ראש הממשלה יאיר לפיד המריא הלילה (בין שני לשלישי) לביקור מדיני בניו יורק, כשביום חמישי הוא צפוי לשאת את נאומו בעצרת האו"ם השנתית. במהלך הביקור צפוי ראש הממשלה לפגוש מספר ראשי מדינות, בהם ראש ממשלת בריטניה אליזבת טראס וראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטאקיס, וכן עם מזכ"ל האו"ם אנתוניו גוטרש. בזמן ביקורו של לפיד באו"ם, שר הביטחון בני גנץ יהיה ממלא מקום ראש הממשלה.

סביבת לפיד: מגעים לקיום פגישה עם המלך עבדאללה
בצל ההתחממות ביחסים: לפיד צפוי להיפגש עם ארדואן בשולי עצרת האו"ם

אך הפגישה שצפויה למשוך את רוב תשומת הלב תתקיים, לפי הודעת לשכת רה"מ, בשולי העצרת – עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן. זה יקרה לראשונה מאז שנת 2008, שבה בפעם האחרונה הנשיא הטורקי נועד עם ראש ממשלה ישראלי, אהוד אולמרט במקרה זה. לפי גורמים ישראלים, במרכז השיחה בין השניים יעלו הנושאים של הגרעין האיראני וההסכם האפשרי וכן חיזוק היחסים בין ישראל וטורקיה.

לשכתו של לפיד מנסה לתאם פגישה עם עבדאללה השני מלך ירדן, כך אמרו אתמול גורמים בסביבתו של ראש הממשלה. נכון לעכשיו לא תואמה פגישה, אך מתקיימים מגעים בין הצדדים ובלשכה שוקדים על תיאום מפגש בין השניים. לפיד נפגש עם המלך עבדאללה השני בירדן ביולי האחרון, לאחר שהוזמן לארמונו של המלך בעמאן.

בנוסף, יפגוש ראש הממשלה את ראשי הארגונים המרכזיים של הקהילות היהודיות בצפון אמריקה וכן ישתתף בכנס השנתי של ארגון FIDF. באירוע ישתתפו כ-500 מהתומכים הגדולים של הארגון הפועל לרווחת חיילי צה"ל בין השאר, במלגות לימודים.