חבר הכנסת ניר ברקת (הליכוד) תקף את פרקליטות המדינה הערב (שני) באירוע לכבוד השנה החדשה בהשתתפות יותר מ-3,000 חברי ליכוד בהם חברי כנסת, ראשי ערים, ראשי סניפים וחברי מרכז. ברקת אמר כי "מה שקורה בפרקליטות מדיר שינה. אין עליהם פיקוח והם מטילים אימה על כל מערכות השלטון".

"עלינו לפצל את תפקיד היועץ המשפטי לממשלה ולהפוך את היועץ למשרת אמון. בניגוד לכל העולם המערבי, בישראל היועץ המשפטי הוא גם העורך דין של הממשלה וגם התובע. זה הזוי", המשיך חבר הכנסת.

לדבריו, "הרפורמה הבאה שצריך לעשות היא בפרקליטות. אף אחד שם לא משלם מחיר על כשלים, על עינוי דין, ועל רדיפה, ועל עוולות שמתרחשות כנגד הציבור ונבחריו, שפעמים רבות, מסתיימות בלא כלום. וזה לא משנה אם העוול הוא לבנימין נתניהו, לגל הירש, לכם או לי".

עוד אמר ברקת, כי "כדי לשלוט אנחנו מחויבים לבצע רפורמה בשיטת בחירת השופטים. אני בדיוק חוזר ממסע הסברה בארצות הברית, שם פגשתי סנאטורים וחברי קונגרס שהיו באמצע הליך מינוי שופטים חדשים. כשסיפרתי להם שאצלנו בישראל השופטים בוחרים את השופטים הם היו בהלם. כי שופטים הם בשר ודם, ותפישת עולמם משפיעה על האופן שהם מפרשנים את החוק. המהפך שנוביל הוא שהשופטים ייבחרו על ידי נציגי העם בכנסת. שדעותיהם ישקפו את דעת העם, כי מה שטוב לדמוקרטיה הגדולה בעולם, יהיה טוב גם למדינת ישראל".

"לא מספיק רק לחזור לשלטון! עלינו גם לקחת שליטה! לשלוט!", הוסיף ברקת. "חלקכם כאן אמרתם לי שגם כשהיינו על הגה השלטון, הפקידים שמו לנו רגל על הברקס ומנעו מהימין לשלוט. הממשלה הייתה ממשלת ימין, והפקידות הבכירה - פקידות שמאל, אי אפשר ליישם מדיניות ימין, עם פקידים שתוקעים מקלות בגלגלים. בארצות הברית, בגרמניה ובצרפת, ביום שנכנסת ממשלה ואו נשיא חדש, אלפי פקידים אורזים את חפציהם נפרדים מהכיסאות והולכים הביתה. שם זה טבעי ומקובל. רק ככה אפשר לשלוט וליישם את המדיניות שבשמה נבחרת הממשלה, וככה מחליפים שלטון בצורה מסודרת".