עולים שלב נוסף ביחסים: נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן מתכנן לבקר בישראל לאחר הבחירות בנובמבר, כך דווח היום (שלישי) בתקשורת הטורקית. לפי הדיווח, בכיר טורקי סיפר ל-Middle East Eye כי ארדואן מתכנן לבקר בישראל לראשונה מאז 2005. 

הדיווח מגיע ברקע הציפיה לפגישתם של ראש הממשלה יאיר לפיד וארדואן הערב בשולי עצרת האו"ם, שתהיה הפגישה הראשונה של ארדואן עם ראש ממשלה ישראלי מאז נפגש עם אהוד אולמרט באנקרה ב-2008. לפי גורמים ישראלים, במרכז השיחה בין השניים יעלו הנושאים של הגרעין האיראני וההסכם האפשרי וכן חיזוק היחסים בין ישראל וטורקיה.

בתוך כך, ארדואן נפגש אמש עם מנהיגים של ארגונים יהודיים אמריקאים בניו יורק, ואמר להם כי אנטישמיות היא "פשע נגד האנושות", כך לפי דיווח של סוכנות הידיעות היהודית.

ראש הממשלה יאיר לפיד ונשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן (צילום: מרק ישראל סלם,רויטרס)
ראש הממשלה יאיר לפיד ונשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן (צילום: מרק ישראל סלם,רויטרס)

כזכור, שתי המדינות הודיעו בחודש שעבר על נרמול מלא של היחסים הדיפלומטיים ביניהן, זאת בעקבות שיחה שקיימו לפיד וארדואן. במסגרת נרמול היחסים, המדינות יחזירו את השגרירים ואת הקונסולים הכלליים בשתי המדינות.  ישראל כבר מינתה את אירית ליליאן כשגרירה הבאה באנקרה, אך טורקיה עדיין לא מינתה שגריר משלה.

מטעם ארמון הנשיאות הטורקי נמסר כי "הנשיא ארדואן הביע את תמיכתו בקידום היחסים, במסגרת שסוכמה במהלך ביקורו של הנשיא יצחק הרצוג בטורקיה. באשר להחלטה שהתקבלה היום למנות שגרירים, הנשיא ארדואן אמר שצעדים אלו יינקטו בהקדם. הנשיא ארדואן אמר כי הוא תומך בשיתוף הפעולה והדיאלוג בין שתי המדינות על בסיס כבוד הדדי".