ראש הממשלה יאיר לפיד, הנמצא כעת בעצרת האו"ם בניו יורק, תקף הערב (רביעי) את דבריו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, בנושא המשא ומתן מול לבנון על הגבול הימי. "האמירה של נתניהו היא חוסר אחריות נורא. זו פגיעה במשא ומתן של ממשלת ישראל, פגיעה באינטרסים הביטחוניים והמדיניים והכלכליים שלנו", הסביר.

"לגבי לבנון, אנחנו בתוך משא ומתן מאוד מורכב ומתקדם. נתתי לצוותי המשא ומתן שלנו פרמטרים ברורים מאוד בתיאום עם שר הביטחון איפה נמצאים הצרכים שלנו בביטחוני, במדיני ובכלכלי. אם נגיע לזה תוך שמירה על הפרמטרים האלה -טוב, אם לא - מדינת ישראל חזקה ותדע להגן על עצמה. אני ממשיך את הביטוי 'אופטימיות זהירה'", הוסיף רה"מ, "היום בבוקר ישבנו עם הצוותים האמריקאים, הם הלכו ללבנונים, זה מתנהל כמו שמתנהל משא ומתן".

הוא המשיך ותקף את נתניהו: "ראיתי מה שהוציא בנושא, זה חוסר אחריות לאומי נורא ראש הממשלה נמצא בניו יורק בעצרת האו"ם. באמריקה מתנהל משא ומתן מורכב, הוא לא מכיר את הפרטים כי לא קיבל עדכון ביטחוני, זו פגיעה במשא ומתן של ממשלת ישראל, פגיעה באינטרסים הביטחוניים והמדיניים והכלכליים שלנו. זה לא משהו שאפשר לצפות מראש אופוזיציה לעשות סרטונים בשביל קמפיין. אני הייתי ראש אופוזיציה ובמצבים דומים נהגתי אחרת לגמרי".

נתניהו נגד לפיד: "ויתר לנסראללה על הגבול הימי ואסדת כריש"

כאמור, דבריו של לפיד הגיעו בעקבות הסרטון שפרסם אמש יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, ובו טען כי לפיד "ויתר לנסראללה" בכל הקשור למו"מ עם לבנון על הגבול הימי ואסדת כריש. 

מהליכוד נמסר בתגובה לדבריו של לפיד: "חוסר האחריות האמיתי הוא של יאיר לפיד שנכנע לאיומי נסראללה ומוסר שטחים ריבוניים של מדינת ישראל לידי חיזבאללה, בהפסד של מיליארדים לאזרחי ישראל ובלי שום פיקוח ישראלי או דיון בכנסת. לפיד מפקיר את ביטחון ישראל".

בהמשך, יש עתיד הגיבו: "נתניהו ימשיך לעשות סרטי קמפיין בזמן שראש הממשלה לפיד מייצג את ישראל בעצרת האו״ם ודואג לאינטרסים הבטחוניים והכלכליים של ישראל. אחרי יותר משנה של מרמור באופוזיציה נתניהו כבר לא מבחין בין קמפיין לבטחון המדינה, ככה זה כשאתה סחיט ועסוק בלמכור את המדינה לבן גביר".

נתניהו תוקף את לפיד: "נכנע לנסראללה" (צילום: דובר הליכוד)

הפינג פונג המילולי לא הפסיק כאן. נתניהו הגיב בסרטון נוסף בו המשיך לתקוף את לפיד: "התנגד להוצאת הגז הישראלי, ונותן גז לנסראללה. הוא נכנע למזכ"ל חיזבאללה, ומעביר לו מיליארדים ושטח ריבוני ישראלי בלי שום דיון בכנסת".