גורמים בסביבת ראש הממשלה יאיר לפיד סיפרו הערב (רביעי) מהם ארבעת הדגשים אליהם הולך רה"מ להתייחס בנאומו מחר בעצרת האו"ם. על פי הגורמים, מטרת הנאום היא להדגיש את החזית מול איראן ואת התנגדות ישראל להסכם הספציפי עליו נערך מו"מ, להילחם בדה לגיטימציה המופצת מתוך האו"ם נגד ישראל, לפנות למדינות המזרח התיכון ולשכנען להצטרף להסכמי אברהם וכן התייחסות לסוגיה הפלסטינית ופתרון שתי המדינות.

על פי הגורמים, בסוגייה האיראנית יסביר לפיד כי ישראל לא תאפשר לאיראן להפוך למדינה גרעינית ואף תפעל בעצמה אם יעלה הצורך בכך. לטענת הגורמים, ראש הממשלה יבהיר לאו"ם כי ההתנגדות היא לא להסכם באופן כללי, אלא לאחד שנערך עכשיו וכי צריך לבסס איום צבאי אמין נגד איראן.

בהתייחסותו לסכסוך הישראלי פלסטיני, לפיד ידגיש בפני האו"ם כי ישראל לא תסכים לבצע שום מהלך אשר יעמיד את ביטחון ישראל או אזרחיה בסכנה, כך על פי אותם גורמים. כמו כן, לדבריהם, לפיד יבהיר כי היפרדות מהפלסטינים צריכה להיות חלק מחזון מדיני וחלק מתפיסת "תקווה מתוך עוצמה".

הגורמים אף מציינים כי אחת ממטרותיו של לפיד בביקורו באו"ם היא להראות את הגישה החדשה של ישראל - לדבר עם כל המדינות וכמה שיותר, זאת לאחר שנים בהם הגישה הייתה לחלק את העולם: מי שבעדנו נדבר איתו ומי שנגדנו לא נדבר איתו. 


על פי הגורמים, לפיד מאמין כי הדרך הנכונה לנהל את ביטחון ישראל והמדיניות הישראלית היא לקדם דיאלוג מתמיד עם אלו שאין איתם הסכמה, כולל האו"ם והאיחוד האירופי, וכן גם עם הפלסטינים. הגורמים אף מספרים כי לפיד שוחח עם אבו מאזן באחד החגים, אך לאחר אמירת "50 השואות" של המנהיג הפלסטיני, הוא כבר פחות להוט לדבר עמו.