ראש הממשלה יאיר לפיד טען הערב (חמישי) בנאומו בעצרת האו"ם כי "רוב גדול של הישראלים תומכים בחזון פתרון שתי המדינות", אך האם כך הדבר? סקרים שערכו ערוצי החדשות 12 ו-13 בדקו את העניין והעלו שלא בהכרח הדבר. 

לפיד באו"ם: "הסכם עם הפלסטינים הוא הדבר הנכון לביטחון ישראל" | הנאום המלא
נתניהו תקף את נאום לפיד באו"ם: "מכניס את ישראל ישר לתוך הבור הפלסטיני"

לפי סקר חדשות 13, 39% מהמשיבים ענו כי הם תומכים ביישום פתרון שתי המדינות, בעוד 43% ענו כי הם מתנגדים לו. 18% השיבו כי אינם יודעים. 

מפילוח הנתונים עולה מגמה ברורה יותר שכן מבין המשיבים היהודים, 32% תומכים בשתי המדינות בעוד 48% מתנגדים; ומבין המשיבים שאינם יהודים, 77% תומכים בפתרון שתי המדינות בעוד 11% בלבד מתנגדים לו. 

לפי תוצאות הסקר שנערך בערוץ 12 המגמה הייתה ברורה אף יותר: מחצית מהנשאלים - 49% - השיבו כי הם אינם תומכים בפתרון שתי המדינות שכולל הקמת מדינה פלסטינית. 28% בלבד השיבו כי הם תומכים בעוד 23% ענו "לא יודע". 

לפיד בנאומו באו"ם על הגרעין האיראני: "נעשה כל מה שצריך – לאיראן לא יהיה נשק גרעיני"

כאמור, הסקר נערך ברקע נאומו של ראש הממשלה לפיד באו"ם, בו התייחס לראשונה זה שנים מעל בימת האו"ם לסוגייה הפלסטינית. "עוצמתה הכלכלית והצבאית של ישראל מאפשרת לנו להגן על עצמנו, אבל היא מאפשרת לנו עוד דבר: לשאוף לשלום עם העולם הערבי כולו ועם שכנינו הקרובים ביותר – הפלסטינים", אמר לפיד. "הסכם עם הפלסטינים, המבוסס על שתי מדינות לשני עמים - הוא הדבר הנכון לביטחון ישראל, לכלכלה הישראלית ולעתיד ילדינו". 

לפיד ציין כי "למרות כל המכשולים, גם היום רוב גדול של הישראלים תומכים בחזון פתרון שתי המדינות. אני אחד מהם". הוא הוסיף: "השלום אינו פשרה אלא ההחלטה האמיצה ביותר שאנחנו יכולים לקבל. השלום אינו חולשה, הוא מגלם בתוכו את כל עוצמתה של הרוח האנושית. מלחמה היא כניעה לכל מה שרע בנו, השלום הוא נצחונו של כל מה שטוב. יש לנו רק תנאי אחד: שהמדינה הפלסטינית העתידית תהיה שוחרת שלום. שהיא לא תהפוך לבסיס טרור נוסף ממנו מאיימים על שלומה וקיומה של ישראל".