לפי גורמים במערכת הפוליטית, לפני כשבועיים הודיע נפתלי בנט כי בכוונתו לסיים את תפקידו כראש הממשלה החליפי עוד לפני הבחירות. אלא שבכירים בממשלה הסתייגו מהחלטתו וביקשו שלא יעשה זאת. לדברי הגורמים, שר בכיר פנה לבנט והבהיר לו כי הממשלה המכהנת נבנתה על בסיס זכות הווטו שעומדת לרשותם של שני ראשי האגפים בתוך הממשלה: לראש הממשלה יאיר לפיד, ראש המחנה המרכז־שמאל ולבנט, בתור ראש האגף הימני בתוך הממשלה.

למרות הסקר המחמיא: ראש הממשלה לשעבר בנט לא חוזר

"אם תתפטר, הימין יאבד את זכות הווטו והשותפים מהמרכז־שמאל יקבלו אפשרות בלעדית להוביל מהלכים או לקבל החלטות בלי שלימין תהיה כל יכולת לעצור אותם", אמר לו השר. בנט הסכים והחליט שלא להתפטר, לפחות עד הבחירות. מלשכתו של בנט נמסר בתגובה: "בנט פועל מתוך אחריות לאומית ומייצג בממשלה חלקים גדולים בימין ובמרכז הישראלי. הוא החליט לפרוש מהחיים הפוליטיים לעת עתה, אך בכוונתו להישאר בתפקידו עד לבחירות".

ובינתיים שר הביטחון ויו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, ממשיך לחזק את קשריו עם החרדים. שלשום בלילה הוא הגיע  למעמד הסליחות בישיבת אור החיים בנשיאותו של חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, הרב ראובן אלבז. אנשים שהיו במקום העידו כי שר הביטחון התקבל בכבוד רב ובתשואות. 

במקביל, שעות אחדות לפני פקיעת המועד האחרון להגשת בקשות לפסילת רשימות ומועמדים לכנסת ה־25 אתמול, הגיש "פורום בוחרים בחיים – של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור", לוועדת הבחירות המרכזית עתירה לפסול את מפלגת רע"ם. מליאת ועדת הבחירות המרכזית, גוף שבו 36 נציגים של הסיעות בכנסת היוצאת, בראשות השופט יצחק עמית, תדון בעתירה ביום חמישי.

בעתירה שהוגשה באמצעות עורכי הדין אסף תכלת וערן בן ארי נטען כי "מדובר במפלגה שתומכת בטרור". העתירה מבוססת על עבודה של מחלקת המחקר של הפורום, שארכה למעלה משנה, וכוללת הוכחות לכאורה לקשר בין רע"ם למימון ולתמיכה בפעילות טרור. "אנו דנים בראש ובראשונה במעשים, תמיכה חומרית בסכומים עצומים של חברי רע"ם וגורמים הקשורים לה בגורמי טרור", נטען בעתירה.

"תמיכה אשר לא ניתן לתת לה כל פרשנות סבירה מלבד הזדהות מוחלטת עם המאבק המזוין של ארגוני טרור – באופן המצדיק את מניעתם מהתמודדות בבחירות ובהתאם לחוק היסוד".יו"ר סיעת רע"ם, ח"כ ואליד טאהא, אמר בתגובה: "מאז ומעולם היו מי שרצו לפסול את החברה הערבית באמצעות פסילת רשימות ערביות. נכשלו אז, וייכשלו גם עכשיו".

רע''מ (צילום: פלאש 90)
רע''מ (צילום: פלאש 90)

בתוך כך, במוצאי שבת יתקיימו בשורה של צמתים וגשרים ברחבי הארץ הפגנות של מתנגדים ליו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, תחת הססמה "מצילים את הדמוקרטיה". לקראת ההפגנות מחר פנו אתמול ד"ר שקמה שוורצמן ברסלר, מיכל יאירי דולב וחמוטל שדות, ממארגני ההפגנות, במכתב מטעם המפגינים למפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, ובו דרישה מהמשטרה לדאוג לביטחונם של המפגינים ברחבי הארץ.