לאחר שנה לא פשוטה במדינת ישראל, שכללה הרכבת ממשלה ופירוקה תוך מספר חודשים - שר התקשורת יועז הנדל הודיע על פרישה מהחיים הפוליטיים לרגע זה. החלטתו של הנדל לא מנעה מסיוון כהן לבחור בו כאיש השנה שלה, ובשיחה עם ניסים משעל בסדרת סיכום שנה 103fm הסבירה מדוע.

אנשי השנה של שדרני 103FM - פרויקט מיוחד

שר התקשורת יועז הנדל מודיע על פסק זמן מהחיים הפוליטיים, ללא קרדיט

בפתח דבריה, הודתה כהן כי "אני יודעת שזה לא אופנתי לבחור בלוזר, אם אפשר להגדיר אותו ככה, אבל אני לא חושבת שהוא לוזר בכלל. בסופו של דבר הפסדנו את יועז הנדל, שעשה מבחינתו החלטה נכונה לפרוש כרגע מהחיים הפוליטיים. גם ההחלטה שלו וראינו אחרים שלא עשו את זה, לקום וללכת או לקחת פסק זמן כי אני באמת לא בטוחה שהוא סיים את הסיבוב הפוליטי שלו".

"אני חושבת שהנדל הוא חומר אנושי שחסר לנו בפוליטיקה הישראלית, הבחור איש רציני, התחיל את הדרך בהתנדבות לשייטת, סיים כסגן אלוף במילואים. עשה תואר בהיסטוריה, חקר את הסכסוך הישראלי־פלסטיני. ברמת החומר האנושי הוא מביא משהו לפוליטיקה שלצערי אנחנו לא רואים היום. אנחנו בעידן הדר מוכתר, ילד הבת 20 צצה משום מקום מהטיקטוק ומטרילה מדינה שלמה. גם בתוך המפלגות, בתוך עמנו אנחנו חיים ואנחנו כעיתונאים מכירים את החומר האנושי שמגיע לכנסת", טענה.

עוד הסבירה כהן כי "אני חושבת שהנדל הוא באמת מהאיכותיים שיש לנו או היו לנו. אני רוצה לחשוב שהוא לא פוליטיקאי טוב פשוט, היו דברים בסיבובים האלה שלא עושים ברמת הנאמנות. אני מסכימה שיכול להיות שיש דיסוננס בבין מה שאנחנו רואים למה שהציבור בוחר בסוף. אבל דווקא בגלל זה אני אזכיר את העשייה שלו כשר תקשורת. בעיניי הוא היה שר מצוין, גם המאבק שלו, הוא לא פוחד להיכנס למקומות לא פשוטים כמו המאבק מול החרדים. זה כבר התגלגל לתימרוץ לימודי ליבה. לכן אני בעצם בוחרת בו כי אני חושבת שהוא לא בוחר בפופוליסטיות, והרבה פעמים הוא שם את עצמו במקומות שאחרים לא היו שמים. אני באופן אישי מצטערת שאין לנו עוד הנדל בפוליטיקה".

לסיום שיתפה המגישה מה היה הרגע שהוביל אותה להבין שלא מדובר בעוד פוליטיקאי מן המניין: "אתה בטח זוכר את גל הטרור עם השיא של הפיגוע בדיזינגוף, אתה בטח זוכר ניסים שאף שר, שלא לומר ראש הממשלה, לא הגיעו לבקר את המשפחות כי פחדו, כי הגיע עמר בר לב וסכלו אותו כמעט אפשר לומר, וכל יועצי התקשורת הרחיקו את השרים שלהם מהבתים של המשפחות כדי שלא יתבזו שם. יועז הנדל, בשקט בשקט, פקד כמעט כל בית של משפחה בלי להוציא את זה לתקשורת. ישב, הקשיב, גם כשהטיחו בו ביקורת קשה מאוד".

סייעה בעריכת הכתבה: שני רומנו, 103FM