משרד החוץ הגיב הערב (שלישי) לדיווחים מרוסיה לפיהם היא תספח לשטחה ארבעה מחוזות שנכבשו במהלך המלחמה באוקראינה. על פי הודעת משרד החוץ, ישראל "לא תכיר בתוצאות משאלי העם".

ממשרד החוץ נמסר: "ישראל מכירה בריבונות ובשלמות הטריטוריאלית של אוקראינה, ולא תכיר בתוצאות משאלי העם במחוזות המזרחיים של אוקראינה".

ההודעה הקצרה והחד-משמעית שהוציא משרד החוץ, בה הודגש כי "ישראל לא תכיר בתוצאות של משאלי העם במחוזות המזרחיים של אוקראינה" הגיעה לא לפני שנעשתה הערכת מצב סביב הסוגיה המורכבת והרגישה. בישראל מעריכים כי בקרמלין יכילו את ההודעה,כל העולם הגיב באותה צורה,אך גם אם לא - זה הדבר הנכון.

ההודעה מגיעה ברקע הדיווחים לפיהם ולדימיר פוטין מתכוון לספח את האזורים כבר השבוע, או לכל המאוחר בשבוע הבא. כמו כן, על פי סוכנות הידיעות RIA, , תושבי ארבעה מחוזות שנכבשו קבעו כי ברצונם לעבור לחיות תחת שלטון רוסי. על פי ה-RIA, התוצאות הראו כי 96% מהנשאלים קבעו כי ברצונם לעבור להיות חלק מרוסיה. במחוז דונייצק הבדלני, התוצאות הראו כי 98% ביקשו לעבור לחיות תחת שלטון רוסי.

בתוך כך, ארצות הברית הודיעה כי תקבל בברכה פליטים מרוסיה אשר יימלטו מהגיוס הכפוי למלחמה באוקראינה: "אנו מאמינים כי ללא קשר ללאום שלהם, הם עשויים להגיש בקשה למקלט. נלמד את הבקשות על בסיס כל מקרה לגופו".