מבקר הליכוד עו"ד שי גלילי שיגר פנייה למנהל מטה הבחירות של המפלגה יוסי שלי, ובה ביקש לבטל את השעייתו של הפעיל רמי בן יהודה מהשתתפות בקמפיין הבחירות. זאת בעקבות סרטון שעלה לרשת בשבת האחרונה, שבו תועד בן יהודה מכה באגרוף את תא"ל (במיל') רמי מתן כאשר הפגין נגד נתניהו, במהלך קטטה שהתפתחה בין הצדדים במקום.

לאחר התקיפה: אל"מ מיל רמי מתן הגיש תלונה נגד רמי בן יהודה

עו"ד גלילי כותב בפנייתו כי בדק את תקינות החלטת הגורמים במטה הבחירות להשעיית בן יהודה ואף התרשם כי הפעיל הוא שהותקף, ולכן נאלץ להשתמש בכוחו כדי להגן על עצמו. "לאחר צפייה בסרטון שתיעד את האירוע המדובר, הגעתי למסקנה הפוכה עד כדי שלא הצלחתי להבין את דרך הפעלת שיקול הדעת שליוותה את ההחלטה להשעייתו", הוסיף וטען גלילי בהמשך המסמך.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

לדבריו, "מעיון בסרטון התיעוד לעיל, עולה כי מר בן יהודה הגיע למקום שבו נערכה הפגנה מטעם פעילים ממפלגות ו/או ארגונים אחרים. מר בן יהודה ביקש לעמוד על זכותו לקיים הפגנת נגד ולהביע את דעתו על התנהגותם ודעותיהם של אותם פעילים לעיל. מעת שמר בן יהודה מימש את חופש הביטוי המוקנה לו ואמר דבריו ביחס לפעילים לעיל, נחזה בסרטון אחד הפעילים מפעיל כוח פיזי ואלימות של ממש כדי לנטול שלא כדין את מכשיר הטלפון הסלולרי שהחזיק מר בן יהודה בידו השמאלית.

"או אז, הדף מר בן יהודה את הפעיל בכך שהכה בו באמצעות מכשיר המגפון שהיה ברשותו - וזאת לשם הדיפת ההתקפה של אותו פעיל", סיכם גלילי את הקטע המתועד בסרטון, שבעקבותיו הוא מבקש, נוכח הפרטים שהובאו במכתבו, לבטל את השעיית בן יהודה ולהחזירו לקמפיין הבחירות של הליכוד.

העימות של בן יהודה עם המפגין (צילום: צילום מסך)
העימות של בן יהודה עם המפגין (צילום: צילום מסך)


במקביל, במפלגת מרצ דורשים מהליכוד להדיח מחברות בתנועה את פעילת המפלגה אביטל דירקטור, שבמהלך החג פורסם ברשתות החברתיות פוסט שחיברה בו טענה כי חוקר השואה תא"ל (במיל') אמיר השכל, שהיה מראשי המפגינים נגד נתניהו בבלפור, הוא צאצא של נאצים.

לפוסט, שבינתיים נמחק, הוצמדה תמונה של השכל אוחז בשלט שעליו נכתב "אל תפקידו את ילדיכם בידי בן גביר ונתניהו". בפוסט עצמו כתבה דירקטור כי "מסתבר שזה ממש נכון שהיו נאצים שגנבו זהויות של יהודים שהם רצחו ועלו איתן לארץ, מוגנים מבתי דין בינלאומיים לפושעי מלחמה על פשעים נגד האנושות. כשעל מנת להגן על נשמת אפה של הדמוקרטית, הייתי עושה בדיקת DNA לזבל שבתמונה, לאתר את עץ היוחסין הגנטי־ארי שלו ואז לגזור את גזר דינו בהתאם".

כאמור, דירקטור מחקה את הציוץ הבעייתי וכתבה התנצלות בחשבון הטוויטר שלה: "משפחתי שורדת שואה, רובה נכחדה. אני מדריכה בברלין סיורי שואה, ובעיניי משמעות השואה עצומה. בסערת רגשות עשיתי העתק־הדבק לטקסט שצייצתי. טקסט שלא הולם אותי ואת ערכיי - על כך אני מתנצלת. מחקתי את הציוץ ואני רוצה להדגיש שלא הייתה לי כל כוונה לזילות בשואה ולפגיעה בנספים, בשורדים או באחרים".

ברשתות החברתיות פורסמה גם חשיפה של עורך הדין יוני ליפקין, שבהקלטה שפרסם מודה דירקטור בקולה כי היא עומדת מאחורי סיפור פייק על רומן לכאורה בין השר גדעון סער לח"כ מיכל שיר. בעקבות הפרסומים דורשת מרצ מהליכוד להדיח את דירקטור, את בן יהודה ואת הפעילה אורלי לב משורותיו.

גורם בכיר במרצ אמר אתמול: ״נתניהו בשתיקתו נותן אור ירוק להסתה שהובילה לתקיפת אזרחים בשבועות האחרונים בגשרים ובצמתים. חייהם של אותם אזרחים ואזרחיות נמצאים בסכנה בגלל אותה הסתה, רק הרחקה שלהם מתנועת הליכוד לצמיתות יכולה לתת סימן לעצירת האלימות - כל דבר פחות מכך הוא אור ירוק לאלימות. ממש כמו בנובמבר 95׳ - הדם על הידיים של נתניהו״.

הציוץ של אביטל דירקטור בטוויטר (צילום: צילום מסך)
הציוץ של אביטל דירקטור בטוויטר (צילום: צילום מסך)


גם בתקופת החגים לא מנמיכים בליכוד את הילוך הקמפיין, כאשר הדגש העיקרי נעשה וייעשה בשטח. יו"ר התנועה נתניהו ימשיך בימים ובשבועות הקרובים לחרוש את הארץ ולהיפגש עם הקהל הרחב באמצעות האוטובוס השקוף המפורסם של הליכוד, ה"ביביבא".

במפלגת הציונות הדתית גם מתכוונים להמשיך בקמפיין הבחירות. אחרי הקמפיין הראשון שעסק באמינות המפלגה וקודם תחת הסיסמה "מה שאתה בוחר זה מה שאתה מקבל", צפוי להגיע שלב הבא: הביצועים של חברי הרשימה והתוכניות לממשלה הבאה. מהמפלגה נמסר: "נרצה תיקים ביצועיים, אבל התשובה לשאלה 'אילו תפקידים נרצה' תלויה בתוצאות הבחירות ובמספר המנדטים שנקבל. גודל הדרישות יהיה כגודל הסיעה. אוצר, חינוך, תחבורה, דתות - יש הרבה אופציות, תלוי ברמת התמיכה שנקבל ביום הבחירות".