הישג מדיני לישראל: חברת "בוקינג.קום" הודיעה כי הוא חוזרת בה מהכוונה לסמן נכסים בבעלות ישראלית בשטחי יהודה ושומרון תחת אזהרה ביטחונית והפרת זכויות אדם.

הסימונים החדשים, שלפי החברה הופיעו באתר כבר אתמול ב-40 אזורים שנמצאת במחלוקת ברחבי העולם, לא יכללו גם את ההערה שהישובים היהודים ביהודה ושומרון הם שטח כבוש, ויציינו לצד אותם מקומות כי "יש להפנות תשומת לב לאזהרות המסע הקיימות לאזורים אלה משיקולי ביטחון אישי".

כזכור, אתר ההזמנות חולל סערה בעקבות אותה ההחלטה. ולפי הפרסום, הנוסח שהיה אמור להופיע לצד אותם מקומות לינה הוא ש"ביקור באזור הזה עלול להיות מלווה בסיכון מוגבר לבטיחות, לזכויות אדם וסיכונים אחרים לאורחים ולקהילה המקומית". בעקבות כך, שר התיירות כינס  דיון חירום עם הנהלת המשרד נקבעו שורה של צעדי פעולה אל מול החלטת חברת 'בוקינג'.

בין הצעדים שקבעו במשרד התיירות להוביל ללחץ מדיני על החברה, זאת בשילוב משרדי הממשלה והגופים הלאומיים הרלוונטיים לכך ולקיים שיח ישיר מול החברה. בנוסף הוחלט לבחון הוצאת קמפיין שיווקי ייעודי להבאת תיירים מחו"ל לאותם אזורים, אם אכן יסומנו על ידי "בוקינג". בהמשך, כינס שר התיירות את הנהלת משרד התיירות לדיון דחוף בנושא התמודדות עם החלטת החברה, בה דנו בהשלכות הרחבות של ההחלטה על תעשיית התיירות ויגובשו צעדים מעשיים למאבק בה. 

שר התיירות, יואל רזבוזוב (צילום: מארק ישראל סלם)
שר התיירות, יואל רזבוזוב (צילום: מארק ישראל סלם)

ראש הממשלה יאיר לפיד מסר: "המדיניות שלנו היא לא להשאיר אף זירה ולקיים מאמץ מדיני מתמיד מול תעמולת השקר האנטי ישראלית. אנחנו מודים לבוקינג על שינוי ההחלטה. מדינת ישראל השיגה היום הישג חשוב במאבק בדה לגיטימציה".

שר התיירות יואל רזבוזוב הוסיף כי "מדובר בהישג חשוב של מדינת ישראל. מרגע שנודע העניין, בהנחיית ראש הממשלה לפיד, יחד עם אנשי משרד החוץ מנענו מחברת בוקינג העולמית לפרסם מידע שיקרי נגד ישראל ונגד עסקי תיירות ישראלים שבשטחי יהודה ושומרון. הוכחנו שיש למדינת ישראל את היכולת לפעול ולנצח בזירה המדינית, ואני בטוח שככה נעשה גם בעתיד מול כל ניסיון לפגוע בנו". 

מארגון שורת הדין נמסר כי " אנו מברכים על הצעד, אף חברה בינלאומית לא תבצע אפליה ותפרסם מידע שקרי אודות שטחיה של מדינת ישראל".