ברקע הדיווחים על הסכם מתגבש בין ישראל ללבנון בשאלת הגבול הימי והמתיחות הביטחונית, הממשלה התכנסה הבוקר (ראשון) לישיבתה השבועית.

בפתח הישיבה מסר ראש הממשלה לפיד: "לממשלה תובא היום סדרת מינויים בשירות החוץ, ביניהם מינוי השגרירה החדשה בטורקיה. זה עוד צעד חשוב במסגרת תיקון היחסים עם טורקיה. נפגשתי בניו יורק עם הנשיא ארדואן והנחינו את הצוותים להמשיך לעבוד על שדרוג היחסים".

עוד הוסיף לפיד כי "אנחנו מנהלים דיונים על הפרטים האחרונים. ההצעה שומרת על האינטרסים הביטחוניים והכלכליים של ישראל. אין לנו התנגדות לפיתוח מאגר גז לבנוני שיחליש את התלות באיראן, ירסן את חיזבאללה ויביא ליציבות. ההחלטה בבדיקה ובסיום נביא אותה לאישור".

"יותר מעשר שנים ישראל ניסתה להגיע לעסקה הזו. ביטחון הצפון יחוזק, אסדת כריש תפעל ותפיק גז, הכסף ייכנס לקופת המדינה והעצמאות האנרגטית שלנו מובטחת. זוהי עסקה שמחזקת את הביטחון הישראלי ואת הכלכלה הישראלית", הוסיף ראש הממשלה.

ישיבת הממשלה (צילום: עמית שאבי, פול YNET)
ישיבת הממשלה (צילום: עמית שאבי, פול YNET)

הוא התייחס לתהליך של העברת ההצעה: "הצעת המתווך נמצאת עכשיו בבדיקה משפטית. לאחר שהבדיקה תסתיים נביא את ההחלטה, יחד עם שר הביטחון בני גנץ ועם ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט, ובתיאום עם היועצת המשפטית לממשלה, לדיון ולאישור". 

בשלב זה עבר לפיד לדבר על סוגיית המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, ואמר כי "לאור האירועים האחרונים ברוסיה ואוקראינה שר האוצר איווט ליברמן ושרת העלייה הקליטה פנינה תמנו שטה, יביאו היום החלטה שמוסיפה 90 מיליון שקלים לקליטת עלייה".

"אנחנו מצפים לעשרות אלפי עולים בחודשים הקרובים ואנחנו נערכים לכך ומברכים על כך. מיד אחרי ישיבת הממשלה, שרת העלייה והקליטה תקיים ועדת שרים שתמפה את הצרכים ואת ההיערכות הממשלתית לגל העלייה שעתיד להגיע לישראל", הוסיף.

לפיד התייחס למועצה המדינית-כלכלית שצפויה להיפתח מחר בבריסל: "מחר תתכנס בבריסל המועצה המדינית-כלכלית של ישראל והאיחוד האירופי. המועצה הזו לא התכנסה יותר מעשר שנים, ואנחנו עבדנו כל השנה כדי להקים אותה מחדש. המועצה תייצר הסכמים כלכליים, ושיתופי פעולה בטכנולוגיה, בסחר, במחקר ופיתוח שיזניקו את כלכלת ישראל ויורידו את יוקר המחיה".

לסיום, ציין ראש הממשלה את חודש המאבק במחלת סרטן השד: "כמו שבטח שמתם לב, מול כל אחד מהשרים מונחת הבוקר סיכה ורודה. אנחנו מציינים החודש את המאבק במחלת סרטן השד, מודעות היא הצעד הראשון במאבק הזה. במשרד ראש הממשלה, במהלך חודש אוקטובר, נעודד יציאה של העובדות לטובת בדיקות, חוברות ועלוני מידע יחולקו להגברת המודעות".