העימות בין ראש הממשלה, יאיר לפיד, ליו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, סביב הסכם הגבול הימי עם לבנון נמשך. היום (שני) התייחס לפיד בחשבון הטוויטר שלו לטענות נתניהו וכתב כי "ישראל מקבלת 100% מצרכי הבטחון שלה, 100% ממאגר כריש ואפילו חלק מהרווחים של המאגר הלבנוני. אני מבין שכואב לכם שלא הצלחתם להשיג הסכם כזה, אבל זו לא סיבה להתגייס לתעמולה של נסראללה. אפשר לפרגן קצת לממשלה שעובדת ומביאה תוצאות לעם ישראל".

תוקם אסדה לבנונית? לפיד עם פרטים חדשים על ההסכם המתגבש עם לבנון

הכרה בקו הביטחוני וקבלת פיצויים: פרטי ההסכם המתגבש עם לבנון על הגבול הימי

בתוך כך, אחרי שאתמול הודיעה היועמ"שית כי בכוונתה לגבש חוות דעת בנוגע לפורמט אישור ההסכם הימי עם לבנון, הערכה היא כי חוות הדעת לא תגיע השבוע. כמו כן, הקבינט המדיני-ביטחוני יכונס ביום חמישי, כמתוכנן, כדי שחברי הקבינט יכירו את פרטי ההסכם וישמעו סקירה מפורטת לגביו.

כמו כן, שר המשטים גדעון סער השיב היום לבקשת חברי הכנסת אורית סטרוק ויריב לוין שדרשו ממנו חוות דעת לגבי דרישתם לערוך משאל עם על הסכם הגבול הימי עם לבנון. "בניגוד לאמור אין כל כוונה 'להסתיר' פרטים מההסכם מהכנסת. ככל שייחתם הסכם כזה הוא יונח על שולחן הכנסת", הבהיר במכתבו שר המשפטים.

כזכור, אתמול תקף נתניהו את ההסכם המסתמן ואמר כי "יאיר לפיד נכנע באופן מביש לאיומים של נסראללה. הוא נותן לחיזבאללה שטח ריבוני של מדינת ישראל עם מאגר גז ענק ששייך לכם, אזרחי ישראל. הוא עושה את זה ללא דיון בכנסת ובלי משאל עם. ללפיד אין מנדט למסור למדינת אויב שטחים ריבוניים ונכסים ריבוניים ששייכים לכולנו".

נתניהו תוקף את לפיד

"אם המחטף הלא חוקי הזה יעבור, הוא לא יחייב אותנו. ב-1 בנובמבר נחזיר לישראל הנהגה חזקה, הנהגה מנוסה, שתשמור על הביטחון של כולנו", הוסיף.

"כניעה לאיומי טרור ואלימות מגבירים את התיאבון"

בתוך כך, שרת המשפטים, איילת שקד, קראה לראש הממשלה לפיד להביא את ההסכם המסתמן לאישור במליאת הכנסת. "אסור בשום אופן שהסכם כזה חשוב יעבור בלי ביקורת של הריבון האמיתי וזו כנסת ישראל. ההסכם הזה חייב להגיע לאישורה של הכנסת. זכותו של הציבור בישראל להכיר את פרטיו של ההסכם. לא יעשה כאן שום מחטף והכל חייב להיות בשקיפות מלאה", כתבה.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' תקף וכתב: "הנזק האסטרטגי בהסכם הכניעה שמוביל לפיד בחוסר סמכות מול חיזבאללה חמור בהרבה מההשלכות הכלכליות ואפילו הטריטוריאליות שלו. בשכונה שלנו כניעה לאיומי טרור ואלימות מגבירים את התיאבון והדרישות והאיומים והטרור של אויבינו. שחיקת ההרתעה שבכניעה תלווה אותנו חלילה שנים רבות".

שר האנרגיה לשעבר, יובל שטייניץ, תקף את ההסכם וצייץ: "חידוש היסטורי בהלכה היהודית. לפי התלמוד: 'שניים אוחזין בטלית - יחלוקו'. לפי ההסכם עם לבנון: שניים אוחזין באזור המחלוקת - לבנון תקבל 100% וישראל 0".