בסביבת ראש הממשלה טוענים היום (שני) כי המתקפה של הליכוד על יאיר לפיד, לקראת חתימת ההסכם מול לבנון, היא "מתנה פוליטית בגדולה". גורמים ששוחחו עם מעריב הסבירו כי "בפועל, נתניהו רק מדגיש את העשייה שלנו". 

"נקבל חלק מרווחי המאגר הלבנוני": לפיד חושף פרטים מההסכם בתגובה לטענות נתניהו
נתניהו: "לפיד נכנע באופן מביש לנסראללה"; רה"מ הגיב: "מסייע לחזבאללה"

שגריר ארה"ב לשעבר, דיוויד פרידמן, צייץ בחשבון הטוויטר שלו ביקורת על ההסכם וטען כי "בילינו שנים בניסיון לתווך עסקה בין ישראל ללבנון על שדות הגז הימיים השנויים במחלוקת. התקרב מאוד עם פיצולים מוצעים של 55-60% ללבנון ו-45-40% לישראל. איש לא דמיין אז 100% ללבנון ו-0% לישראל. אשמח להבין איך הגענו לכאן". אמנם, בסביבת רה"מ לפיד התייחסו גם לציוץ הביקורתי של פרידמן והסבירו כי "בדיוק כמו נתניהו, גם הוא לא ראה ולא מכיר את ההסכם".

כמו כן, ראש הממשלה לפיד הגיב ליו"ר האופוזיציה נתניהו בחשבון הטוויטר שלו לטענותיו של האחרון, וכתב כי "ישראל מקבלת 100% מצרכי הבטחון שלה, 100% ממאגר כריש ואפילו חלק מהרווחים של המאגר הלבנוני. אני מבין שכואב לכם שלא הצלחתם להשיג הסכם כזה, אבל זו לא סיבה להתגייס לתעמולה של נסראללה. אפשר לפרגן קצת לממשלה שעובדת ומביאה תוצאות לעם ישראל".

בנימין נתניהו (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
בנימין נתניהו (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)

כזכור, אתמול תקף נתניהו את ההסכם המסתמן ואמר כי "יאיר לפיד נכנע באופן מביש לאיומים של נסראללה. הוא נותן לחיזבאללה שטח ריבוני של מדינת ישראל עם מאגר גז ענק ששייך לכם, אזרחי ישראל. הוא עושה את זה ללא דיון בכנסת ובלי משאל עם. ללפיד אין מנדט למסור למדינת אויב שטחים ריבוניים ונכסים ריבוניים ששייכים לכולנו".