ביום שבת האחרון נפגשה שגרירת ארצות הברית עם נשיא וראש ממשלת לבנון, והעבירה להם את טיוטת הסכם המים הכלכליים בין ישראל ללבנון. שרת האנרגיה קארין אלהרר (יש עתיד) שוחחה הערב (שני) עם ליאת רון ואריה מליניאק ב-103FM והסבירה על חשיבות ההסכם התקדימי. 

גורמים בסביבת רה"מ לפיד: "המתקפה של נתניהו על ההסכם עם לבנון - מתנה פוליטית"

"גלולה מרה לאיראן": מומחה מסביר מדוע נסראללה לא שמח מהסכם הגבול הימי

"ההסכם שומט את הקרקע מתחת לטענות המרושעות של נסראללה, מאפשר ללבנון להיות עם מקור אנרגיה שלא מסתמך על איראן ולישראל לשמור על האינטרסים הכלכליים שלה, אנחנו עמדנו על כל העקרונות שחשובים לממשלה ולתושבים", הסבירה.

בהמשך, התייחסה השרה לאיומים של נסראללה על ישראל: "אני לא מנהלת את ענייני מדינת ישראל על פי תכתיבים שלו או של ארגוני טרור אחרים. אלא על ידי שמירה על האינטרסים הכלכליים והביטחוניים של מדינת ישראל וזה מה שאנחנו עושים גם בהסכם הזה".

כשנשאלה האם ההסכם ייחתם בקרוב, השיבה: "מטבע הדברים זה עניין סבוך כי יש פה שני צדדים שמדברים באמצעות גורם שלישי. אני מקווה שדברים יסתדרו לטובת אזרחי מדינת ישראל. בגלל שמדובר בהסכם כל כך גדול, ראש הממשלה היה מעורב מנקודה מסוימת ברמה מאוד גבוהה. אני אומרת לכם שיש חוות דעת של הדרג הביטחוני שהן בעד ההסכם הזה. באמת מדובר בהסכם טוב".

קארין אלהרר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
קארין אלהרר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שרת האנרגיה התייחסה גם לכך שאודי אדירי, שעמד בראש צוות המשא ומתן לשיחות בין ישראל ללבנון, התפטר מתפקידו. "הוא מתחיל עבודה חדשה בקרוב מאוד, ואני מאחלת לו בהצלחה ומודה לו על השירות שלו. הוא יצא לחופשה כרגע, ואני יודעת לומר ממקור ראשון שהיחסים היו מצוינים", ציינה.

על הביקורת שמתח על ההסכם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו אמרה אלהרר: "באמת בצורה שהיא לא ברורה, הוא משרת את האינטרס של החיזבאללה. הוא מפרסם סרטונים של החיזבאללה ותומך בעמדתם - אנחנו ירדנו מהפסים? לאן צריך להגיע? אני חושבת שאדם שהיה פעם ראש ממשלה או חבר כנסת בישראל ויש לו אחריות לא יכול להתנהג ככה. זה פשוט מסוכן לביטחון ישראל מה שהוא עשה".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM