גורם מדיני בכיר התייחס היום (חמישי) לפרסום באל אח'באר של התיקונים שדורשים הלבנונים לבצע בהסכם הגבול הימי מול ישראל, וציין כי ראש הממשלה דוחה את ההערות הללו. "מדינת ישראל קיבלה את הערות לבנון לטיוטת ההסכם. ראש הממשלה יאיר לפיד עודכן בפרטי השינויים המהותיים החדשים שלבנון מבקשת לעשות בהסכם, והורה לצוות המו"מ לדחותם", ציין הגורם.

דיווח: אלו ההערות הלבנוניות על הסכם הגבול הימי עם ישראל
ישראל נכנעה לנסראללה בהסכם מול לבנון? בכיר לשעבר במערכת הביטחון מסביר
ראש ממשלת לבנון מבהיר: "הסכם הגבול הימי ימנע מלחמה ודאית באזור"

עוד נמסר: "ראש הממשלה לפיד הבהיר שישראל לא תתפשר על האינטרסים הביטחוניים והכלכליים שלה בשום אופן גם אם זה אומר שלא יהיה הסכם בקרוב. ישראל תפיק מאסדת כריש גז ברגע שהדבר יהיה אפשרי. אם החיזבאללה או מישהו אחר ינסה לפגוע באסדת כריש או לאיים עלינו - המו"מ על הקו הימי ייפסק לאלתר וחסן נסראללה יצטרך להסביר לאזרחי לבנון למה אין להם אסדת גז ועתיד כלכלי".

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו השיב ללפיד: "נסראללה איים - ולפיד התקפל. רק הלחץ הכבד שאני וחבריי הפעלנו גרם לו לסגת מהסכם הכניעה שלו, בינתיים. ישראל זקוקה להנהגה אחרת, לראש ממשלה מנוסה וחזק שעומד בלחצים ולא מתקפל מול איומים. אנחנו לא ניתן לישראל להיכנע לנסראללה. בכל מקרה, ההסכם הלא חוקי הזה, שנעשה ללא אישור הכנסת, לא יחייב אותנו".

בנימין נתניהו נגד יאיר לפיד בנושא הסכם הגבול הימי עם לבנון. צילום: דוברות הליכוד

כזכור, רשת אל אח'באר דיווחה הבוקר, מפי גורם המעורה בפרטים, כי "רוב ההערות שביירות הגישה לאמריקאים, כתגובה לטיוטת ההסכם - מקובלות עליהם, אך הדיון עדיין תקוע בנושא מספר סוגיות". בדיווח פורסמו התיקונים אותם ביקשו הלבנונים לבצע בהסכם, לפני שיחתמו עליו. עוד דווח כי נרשמו מגעים בנושא הסדרי החתימה על ההסכם. על פי הדיווח, האמריקאים הציעו לצדדים לשלוח לארצות הברית ולאו"ם מכתבים המוכיחים את ההסכם, וכי אלו יאושרו על ידי האמריקאים - שיודיעו על ההסכם. 

בתוך כך, חבר הכנסת רם בן ברק (יש עתיד) אמר בראיון בגל"צ, כי "אנחנו לא קובעים את המדיניות שלנו לפי האיומים של חיזבאללה. שמח שהגענו למצב שיש הזדמנות היסטורית להגיע איתם להסכם, מקווה שממשלת לבנון תחזור בה. אסדת כריש תתחיל לפעול ברגע שתהיה מוכנה, בלי קשר להסכם".