סגן יו"ר הפרלמנט הלבנוני, אליאס בו סעב, התייחס היום (חמישי) להמשך המשא ומתן בעניין תיחום הגבול הימי והדחייה של ראש הממשלה, יאיר לפיד, לתיקונים השגישה לבנון, והצהיר כי "90% מההסכם כבר הושלם, אך 10% הנותרים, משאירים אותנו בנקודה קריטית". במקביל, נשיא לבנון, מישל עאון, הדגיש כי "דברינו סוגרים את הדלת לפרשנויות שאינן עולות בקנה אחד עם הדרישות המדיניות שלנו".

שר החוץ הלבנוני לשעבר, ג'ובראן באסיל, העומד בראש המפלגה הנוצרית "הזרם הלאומי-החופשי", המקורבת לחיזבאללה, הצהיר כי "החלופה להסכם תיחום הגבול הימי עם ישראל היא מלחמה", כך דווח באתר "לבנון 24". כמו כן, רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המקורבת לארגון חיזבאללה, ציטטה את הנשיא הלבנוני שאמר כי "הערותיה של לבנון בנוגע להצהרה האמריקאית כוללת את זכיותיה באזור הכלכלי הבלעדי שלה". 

בתוך כך, בכיר מהמועצה לביטחון לאומי בבית הלבן אמר לוואלה! כי השיחות בין ישראל ללבנון על הגבול הימי "נמצאות בנקודה קריטית" אבל הממשל סבור כי ניתן עדיין להגיע להסכם. "שליחו המיוחד של הנשיא ביידן עמוס הוכשטיין ממשיך בשיחות אינטנסיביות עם הצדדים כדי להביא את המו"מ על הגבול הימי לכדי סיכום", אמר הבכיר האמריקאי. "הפערים הצטמצמו ואנחנו נשארנו מחוייבים להשיג הסכם ומאמינים שניתן להגיע לפשרה".

אסדת כריש (צילום: מרק ישראל סלם)
אסדת כריש (צילום: מרק ישראל סלם)

מוקדם יותר, גורם מדיני בכיר התייחס לפרסום באל אח'באר של התיקונים שדורשים הלבנונים לבצע בהסכם הגבול הימי מול ישראל, וציין כי ראש הממשלה דוחה את ההערות הללו. "מדינת ישראל קיבלה את הערות לבנון לטיוטת ההסכם. ראש הממשלה יאיר לפיד עודכן בפרטי השינויים המהותיים החדשים שלבנון מבקשת לעשות בהסכם, והורה לצוות המו"מ לדחותם", ציין הגורם.

עוד נמסר: "ראש הממשלה לפיד הבהיר שישראל לא תתפשר על האינטרסים הביטחוניים והכלכליים שלה בשום אופן גם אם זה אומר שלא יהיה הסכם בקרוב. ישראל תפיק מאסדת כריש גז ברגע שהדבר יהיה אפשרי. אם החיזבאללה או מישהו אחר ינסה לפגוע באסדת כריש או לאיים עלינו - המו"מ על הקו הימי ייפסק לאלתר וחסן נסראללה יצטרך להסביר לאזרחי לבנון למה אין להם אסדת גז ועתיד כלכלי".