יו"ר הליכוד בנימין נתניהו שוחרר אתמול מבית החולים שערי צדק ודיווח כי הוא חש בטוב. סקר מנדטים דרמטי של "מעריב־סופהשבוע" ישפר בהרבה את תחושותיו, שכן מניות גוש הימין שבראשותו נמצאות במגמת עלייה, ולראשונה מאז יולי - נתניהו מגיע שוב לרף 61 המנדטים.

בכיר במחנה הממלכתי מבהיר: "לא נישען על הרשימה המשותפת להקמת ממשלה"
לאחר שהחליטו לרוץ בנפרד: שיתוף הפעולה של העבודה ומרצ בבחירות

על פי הסקר, שנערך על ידי מכון פאנלס פוליטיקס בהנהלת מנחם לזר, לו הבחירות לכנסת ה־25 היו מתקיימות היום, מפלגת הליכוד בראשות נתניהו הייתה מטפסת במנדט ועולה ל־32 מנדטים, בשעה שיש עתיד, בראשות ראש הממשלה יאיר לפיד, נחלשת במנדט ויורדת מ־24 ל־23 מנדטים.

הציונות הדתית-עוצמה יהודית, בראשות סמוטריץ' ובן גביר, ממשיכה במגמת ההתחזקות ועולה בסקר הנוכחי מ־13 ל־14 מנדטים, אולי בהשפעת רצף הפיגועים האחרון, והופכת למפלגה השלישית בגודלה.

היא מקדימה את המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ וגדעון סער, שחוזרת ל־12 מנדטים, לעומת 13 בסקר הקודם.

סקר מעריב (צילום: מעריב אונליין)
סקר מעריב (צילום: מעריב אונליין)

בהמשך תמונת המנדטים, הגוש החרדי שומר על יציבות: ש"ס של אריה דרעי עם 8 מנדטים, וגם יהדות התורה בראשות משה גפני עם 7 מנדטים.

ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן שומרת גם השבוע על יציבות עם 6 מנדטים. גם בגוש השמאל אין תזוזות: מפלגת העבודה בראשות מרב מיכאלי ומרצ בראשות זהבה גלאון, שחתמו השבוע על הסכם עודפים, נותרות ללא שינוי עם 5 מנדטים כל אחת.

בתחתית - המשותפת בהרכב חד"ש־תע"ל מקבלת 4 מנדטים, כמו בסקרים קודמים, וכך גם רע"ם בראשות מנסור עבאס עם 4 מנדטים.

איילת שקד בראשות הבית היהודי נמצאת אומנם מתחת לאחוז החסימה, אבל במגמת התחזקות. השבוע מגיעה מפלגת הבית היהודי ל־2.4% לעומת 1.9% בסקר הקודם. אם המגמה תימשך, היא עשויה עד יום הבחירות ב־1 בנובמבר לעבור את אחוז החסימה.

מי שממשיכה לשקוע היא בל"ד בראשות סמי אבו שחאדה, שאתמול בית המשפט העליון דן בערעור שהגישה על פסילתה. בל"ד יורדת מ־1.6% ל־1.2% בלבד. במגמת היחלשות נמצאות גם חופש כלכלי בראשות אביר קארה (0.9%), המפלגה הכלכלית בראשות פרופ' ירון זליכה (0.6%) וצעירים בוערים בראשות הדר מוכתר, שהולכת ונמוגה עם 0.3% בלבד.

מבחינת הגושים: גוש תומכי נתניהו עולה ב־2 מנדטים מ־59 ל־61, גוש מתנגדי נתניהו נחלש מ־57 ל־55 מנדטים, ובתווך חד"ש־תע"ל - עם 4 מנדטים.

מפת הגושים (צילום: מעריב אונליין)
מפת הגושים (צילום: מעריב אונליין)

ממה נובעת התחזקות גוש הימין? העלייה נגרמה הודות לתוספת מנדט הן לליכוד והן למפלגת הציונות הדתית-עוצמה יהודית. 2 מנדטים נוספים נובעים בעיקר מעלייה בביטחון בהצבעה בגוש נתניהו ובנכונות לצאת ביום הבחירות ולהצביע, לצד ירידה מקבילה במפלגות הערביות. מנגד נחלשת יש עתיד במנדט לכדי 23, וכך גם המחנה הממלכתי יורדת ל־12 מנדטים.

בסקר השתתפו 705 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. הסקר נערך ב־6 באוקטובר, והוא בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 3.7%.