ישראל ולבנון קרובות לכינון הסכם תיחום הגבול הימי, זאת לאחר שאמש סגן יו"ר הפרלמנט הלבנוני, קיבל מידיו של המתווך האמריקאי, עמוס הוכשטיין, את הטיוטה הסופית. סגן שר הביטחון, אלון שוסטר, שוחח הבוקר (שלישי) עם ענת דוידוב וגולן יוכפז ב-103FM והתייחס להסכם המסתמן: "אנחנו יותר קרובים להסכם, אבל לא הסתיים. זה תלוי בכך שהעקרונות שישראל הסכימה צריך להתקבל על ידי לבנון. אנחנו רוצים שותפים כלכלים-אזרחים מרוצים, כך בכל הסכם".

דיווח: ההסכם על הגבול הימי עם לבנון ייחתם ב-20 באוקטובר
"ישראל לא תצא להרפתקה צבאית": בלבנון מגיבים לאיומים של גנץ

"אנחנו הבהרנו את הנקודות, ואנחנו עומדים על כך שהאינטרסים שלנו ישמרו. מקווים לקבל תשובה חיובית ולצאת ליציבות ביטחונית בגבול הצפוני ובמזרח התיכון. יש להסכם הזה אבות רבים בממסד הביטחוני הישראלי, וכולם אומרים שהוא חיובי. ההיבטים הביטחוניים נשמרים, כל שאר הריקודים סביב חדר המו"מ הם שום דבר - הנושא הוא הכלכלי", הוסיף.

לדבריו, "למען ההסכם החיוני הזה, יש מקום לפשרות כלכליות - לא מדובר בכסף גדול. לא מדובר בריבונות אלא במים טריאטרולים, ובעסקה כלכלית מקיימים מו"מ. נקבל תגמולים מיניקת הגז בקאנא. מדובר במדינת אויב שלא מכירה בזכויות הקיום שלנו והנה אנחנו מגיעים להסכם שמשנה במעט את הנושא".

על המתיחות בגבול הצפוני והנחיית שר הביטחון להיערך להסלמה, אמר סגן השר שוסטר: "אני מקווה שהאמירות של שר הביטחון הגיעו לכל הצדדים. האמירה לנסראללה - אל תתערב ואם תעיז תהיו נתונים לפגיעה קשה".

כמו כן, התייחס שוסטר להזמנה שהעבירה לשכת גנץ ללשכתו של יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו,  לתדרוך ביטחוני על ההסכם המתהווה, ואמר כי "יש כוונה כזאת, נתניהו אמר דברים מבלי להכיר את המציאות. ההסכם הזה טוב, אם יהיה כסף הוא לא ילך לחיזבאללה. אני לא מכיר שהנושא נידון מעל ראשו של לפיד".

בני גנץ, יאיר לפיד (צילום: פלאש 90)
בני גנץ, יאיר לפיד (צילום: פלאש 90)

בסיום, התייחס לקריאות להחלפת החיילים המוצבים במעברים הביטחוניים בחברות אזרחיות, זאת לאחר הפיגוע במחסום שועפאט. "הבנים שלנו עוסקים בביטחון האזרחים ביו"ש וכך יהיה ככל שצריך. יש תוכנית להחלפת החיילים באזרחים במעברים. צריך לקבל החלטות, יש גם היבטים כלכלים. הממשלה החדשה תצטרך לקבל החלטות, ואני מקווה שהנושא יעלה על סדר היום", סיכם.