ראש האופוזיציה בנימין נתניהו מסר הערב (שלישי) הצהרה לתקשורת בעמוד הפייסבוק שלו, בתגובה להסכם תיחום הגבול הימי בין ישראל ללבנון. "זה איננו הסכם היסטורי אלא כניעה היסטורית", תקף נתניהו.

כל מערכת הביטחון בעד הסכם עם לבנון ורק נתניהו נגד? כנראה שמשהו כאן מסריח | בן כספית

לטענתו, "במשך למעלה מעשור הממשלות בראשותי לא נכנעו לאיומים של נסראללה -  ולא קיבלנו מלחמה. עד שהגיע לפיד. תוך שלושה חודשים לפיד נכנע כניעה מוחלטת לכל הדרישות של חיזבאללה".

"ואיך לפיד מנסה להצדיק את הכניעה?", הוסיף נתניהו, "הוא אומר שהיא נדרשת על מנת להוציא את הגז מ'כריש'. אני רוצה להזכיר ללפיד שהמאגכר נמצא בעומק השטח שלנו, שעבודות הפיתוח שם התחילו לפני חמש שנים, ושמעולם לא חלמנו לבקש רשות מנסראללה כדי להפעיל אותו".

אסדת גז (צילום: מרק ישראל סלם)
אסדת גז (צילום: מרק ישראל סלם)

עוד טען יו"ר הליכוד כי מי שנכנע כך לחיזבאללה לא יכול להיות ראש ממשלה, "הוא לא יוכל להתמודד עם המירוץ של איראן לנשק גרעיני, ועם התערערות הסדר העולמי בעקבות המשבר באוקראינה. מול צבר האיומים שישראל ניצבת בפניו, המשוואה החדשה שיצר לפיד, לפיה איומים נענים בכניעה, היא סכנה אסטרטגית לביטחון ישראל".

"אנחנו נחזיר לישראל הנהגה חזקה, מנוסה ואחראית, שתחזיר את כושר ההרתעה לישראל, ואני מדגיש מבלי להיגרר להרפתקאות מיותרות.  נטפל בעניין זה באותה אחריות ובאותה נחישות, כפי שטיפלנו בהסכמים גרועים אחרים שירשנו מממשלות השמאל בעבר. בתקופה סוערת זו ישראל לא יכולה להרשות לעצמה ראש ממשלה חובבני וחלש. פעם אחת הספיקה לנו", סיכם.

בתגובה לדברים, מיש עתיד נמסר: "שוב נתניהו בוחר לצאת לתקשורת ולדקלם את מסריו של נסראללה. יו"ר האופוזיציה למדינה שהיה תומך נלהב בהסכם הפך למתנגד קולני רק כי לא הצליח להשיג אותו בעצמו. המלצה לנתניהו: שים את האינטרס האישי בצד, תקשיב לראשי מערכת הביטחון שתומכים פה אחד בהסכם ופרגן לרה"מ לפיד שמביא תוצאות לאזרחים".