עיכוב פוליטי בדרך לאישור ההסכם? שרת הפנים איילת שקד הכריזה היום (שלישי) כי ככל שהממשלה לא תביא לאישור ההסכם עם לבנון לכנסת ורק תניח אותו לעיונה, היא תצביע נגד ההסכם.

ישראל ולבנון אישרו את הסכם הגבול הימי; לפיד: "הישג היסטורי"
דיווח: ההסכם על הגבול הימי עם לבנון ייחתם ב-20 באוקטובר

"כל הסכם משמעותי בדורות האחרונים הובא לאישור הכנסת מתוך הבנה שבנושאים משמעותיים צריך לחזור אל הריבון", ציינה שקד בהודעתה, "קל וחומר בסיטואציה של ממשלה ללא אמון כנסת".

כאמור, ישראל ולבנון הגיעו היום רשמית להסכם תיחום הגבול הימי, ורה"מ הציג לפני מספר ימים לקבינט המדיני-ביטחוני את עקרונות ההסכם שמקובלים על ישראל, ודחה את הבקשות הלבנוניות לשינוי נוסף. זאת, לאחר שבמהלך סוף השבוע האחרון והחג נעשו שיחות אינטנסיביות בהובלת המתווך האמריקאי עמוס הוכשטיין, מול לבנון ומול צוות המו"מ הישראלי בהובלת ראש המל"ל ד"ר איל חולתא, מנכ"ל משרד האנרגיה ומנכ"ל משרד החוץ. בשעות האחרונות ישראל קיבלה את טיוטת ההסכם.

אסדת כריש (צילום: דובר צה''ל)
אסדת כריש (צילום: דובר צה''ל)

כמו כן, על פי דיווח ערוץ "אל-ערבי" מפי מקורות רשמיים בלבנון, הסכם הגבול הימי בין לבנון וישראל ייחתם ב-20 באוקטובר. גם נשיא לבנון מישל עאון התייחס הבוקר לטיוטת ההסכם הסופי לרישום הגבול הימי מול ישראל וכתב בחשבון הטוויטר הנשיאותי כי "אנו מקווים כי כל הסידורים שנוגעים למשא ומתן על הגבול הימי יושלמו בימים הקרובים".  הוא ציין כי המו"מ מול ישראל בנושא עבר כברת דרך ארוכה, ועדכן כי "הפערים במו"מ הצטמצמו בשבוע האחרון".